Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Аерофитске алге | |||||||||
Наставник (за предавања) | Гордана В. Субаков Симић, Јелена Ж. Кризманић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Драгана Д. Предојевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | нема | |||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета је да се студенти упознају са особинама аерофитских алги и методама које се користе за истраживање истих. | |||||||||
Исход предмета |
Студент: наводи карактеристике копнене средине; повезује особине станишта са типом подлоге; групише абиотичке факторе у терестричним стаништима; распознаје групе аерофитских алги и њихове адаптације; распознаје аерофитске алге према типу подлоге. Припрема и анализира узорке аерофитских алги. Установљава присуство лампенфлоре, предвиђа и налаже мере заштите. Процењује, анализира и налаже мере заштите културне баштине од биодетериорације. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Карактеристике копнене средине. Подела и особине станишта према типу подлоге. Абиотички фактори у терестричним стаништима. Аерофитске алге и адаптације. Аерофитске алге - подела према типу подлоге. Епилитне и ендолитне алге. Лампенфлора - заштита пећинских екосистема од развоја биофилма. Улога алги у биодетериорацији културне баштине. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Узорковање и мерење абиотичких параметара. Одређивање хлорофила а. Одређивање суве и влажне биомасе. Процена и израчунавање примарне продукције биофилма. Прављење привремених и трајних микроскопских препарата. Идентификација. Процена оштећења подлоге. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Whitton, A. Б. (2012): Ecology of Cyanobacteria II. Their Diversity in Space and Time. Springer. 397 pp. | |||||||||
2 | Seckbach, J. (2007): Algae and Cyanobacteria in Extreme Environments. Springer. 814 pp. | |||||||||
3 | POPOVIĆ, S., SUBAKOV SIMIĆ, G., STUPAR, M., UNKOVIĆ, N., PREDOJEVIĆ, D., JOVANOVIĆ, J., LJALJEVIĆ GRBIĆ, M. (2015): Cyanobacteria, algae and microfungi present in biofilm from Božana Cave (Serbia). International Journal of Speleology 44 (2), 141-149. | |||||||||
4 | Caneva, G., Pia Nugari M., Salvadori, O. (2008): Plant Biology for Cultural Heritage. Biodeterioration and Conservation. The Getty Conservation Institute. Los Angeles. 408 pp. | |||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска и практична настава. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||||||||
практична настава | 30 | усмени испит | 40 | |||||||
колоквијуми | 20 | |||||||||
семинари | ||||||||||