Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Биологија
Изборно подручје (модул) Биологија
Врста и ниво студија Мастер академске студије, II ниво
Назив предмета Аерофитске алге
Наставник (за предавања) Гордана В. Субаков Симић, Јелена Ж. Кризманић
Наставник/сарадник (за вежбе) Драгана Д. Предојевић
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) изборни
Услов нема
Циљ
предмета
Циљ предмета је да се студенти упознају са особинама аерофитских алги и методама које се користе за истраживање истих.
Исход
предмета
Студент:  наводи карактеристике копнене средине; повезује особине станишта са типом подлоге; групише абиотичке факторе у терестричним стаништима; распознаје групе аерофитских алги и њихове адаптације; распознаје аерофитске алге према типу подлоге. Припрема и анализира узорке аерофитских алги. Установљава присуство лампенфлоре, предвиђа и налаже мере заштите. Процењује, анализира и налаже мере заштите културне баштине од биодетериорације.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Карактеристике копнене средине. Подела и особине станишта према типу подлоге. Абиотички фактори у терестричним стаништима. Аерофитске алге и адаптације. Аерофитске алге - подела према типу подлоге. Епилитне и ендолитне алге. Лампенфлора - заштита пећинских екосистема од развоја биофилма. Улога алги у биодетериорацији културне баштине.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Узорковање и мерење абиотичких параметара. Одређивање хлорофила а. Одређивање суве и влажне биомасе. Процена и израчунавање примарне продукције биофилма. Прављење привремених и трајних микроскопских препарата. Идентификација. Процена оштећења подлоге. 
Литература
1 Whitton, A. Б. (2012): Ecology of Cyanobacteria II. Their Diversity in Space and Time. Springer. 397 pp.
2 Seckbach, J. (2007): Algae and Cyanobacteria in Extreme Environments. Springer. 814 pp.
3 POPOVIĆ, S., SUBAKOV SIMIĆ, G., STUPAR, M., UNKOVIĆ, N., PREDOJEVIĆ, D., JOVANOVIĆ, J., LJALJEVIĆ GRBIĆ, M. (2015): Cyanobacteria, algae and microfungi present in biofilm from Božana Cave (Serbia). International Journal of Speleology 44 (2), 141-149. 
4 Caneva, G., Pia Nugari M., Salvadori, O. (2008): Plant Biology for Cultural Heritage. Biodeterioration and Conservation. The Getty Conservation Institute. Los Angeles. 408 pp.
5  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 2      
Методе
извођења
наставе
Теоријска и практична настава.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
10 писмени испит  
практична настава 30 усмени испит 40
колоквијуми 20    
семинари