Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Зоологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Акватична зоологија | |||||||||
Наставник (за предавања) | Саша П. Марић; Ана В. Голубовић; Тамара С. Каран Жнидаршич; Вера П. Николић; Драгана М. Миличић; Предраг Д. Симоновић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | ||||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | Саша П. Марић; Ана В. Голубовић; Тамара С. Каран Жнидаршич; Вера П. Николић; Драгана М. Миличић; Предраг Д. Симоновић, Дубравка В. Шкраба | |||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | нема | |||||||||
Циљ предмета |
Упознавање студената са основним карактеристикама акватичних екосистема, селективним притисцима водене средине, типовима адаптацијa и специфичностима животног циклуса хидробионата. | |||||||||
Исход предмета |
По завршетку курса студент је оспособљен за самостални рад на воденом станишту, руковање алатом за прикупљање квалитативних и квантитативних узорака животиња, за идентификацију таксона и статистичку обраду података. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Водена станишта као животни медијум. Физичко-хемијскe особине. Типови копнених водених станишта. Проблеми и решења живота у води: морфолошке и физиолошке адаптације на услове водених станишта. Бихевиоралне адаптације. Одлике животне историје водених животиња: животни циклус, размножавање и полагање јаја, дијапауза. Диверзитет и конзервација водених животиња. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Примена метода и техника узорковања и сакупљања различитих група хидробионата. Протоколи за евидентирање диверзитета водених животиња у различитим типовима водених станишта. Формирање база података са терена, примена статистичких анализа и интерпретација резултата. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Петров, Б., Николић, В. и Каран Жнидаршич, Т. (2008): Зоологија водених бескичмењака. Београд: Биолошки факултет. | |||||||||
2 | Reid, G. K. (2001): Pond Life. New York: St. Martin's Press. | |||||||||
3 | Whitfield, M., J. Matthews & Reynolds, C. (Ed.) (1999): Aquatic Life Cycle Strategies – Survival in a variable environment. UK: Marine Biological Association. | |||||||||
4 | Williams, D.D. (2006). The Biology of Temporary Waters. Oxford University Press | |||||||||
5 | Thorp, J.H. & Covich, A.P. (2010). Ecology and classification of North American freshwater invertebrates. Amsterdam: Academic Press | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | 1 | ||||||||
Методе извођења наставе |
Фронтална-комбинована метода. Интерактивна настава, теоријска и прaктична: узорковање, микроскопирање и анализа података. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
20 | писмени испит | ||||||||
практична настава | 30 | усмени испит | 20 | |||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 30 | |||||||||