Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија алги | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Алгологија - виши курс | |||||||||
Наставник (за предавања) | Јелена Ж. Кризманић, Гордана В. Субаков Симић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Сања И. Шовран, Драгана Д. Предојевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | / | |||||||||
Број ЕСПБ | 7 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |||||||
Услов | / | |||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета је да студенти прошире стечена знања о структури ћелије алги, грађи талуса, исхрани и размножавању алги и повежу их са њиховим функцијама, као и да схвате њихову корелацију у односу на еволуцију, класификацију, диверзитет и значај алги. | |||||||||
Исход предмета |
Након успешно завршеног предмета студенти су (би требало да буду) оспособљени да: формирају интегративни приступ организацији ћелије и талуса код алги, анализирају функције различитих пигмената у исхрани алги, дискутују о утицају фактора животне средине на диверзитет и распрострањење алги, идентификују представнике таксономских категорија алги до нивоа рода и упореде улогу алги у природи са њиховим значајем за човека. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Цитоморфологија и ултраструктура прокариотских и еукариотских алги. Ендосимбиоза и постанак еукариотских алги. Кретање и структуре везане за кретање алги. Деоба ћелије код алги. Фотосинтеза код алги. Улога алги у биогеохемијским циклусима. Еволуција и oдноси између алги. Молекуларна систематика алги. Алге и човек. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Одабрани припадници прокариотских и еукариотских раздела алги и њихове карактеристике. Кретање и структуре везане за кретање алги. Деоба ћелије код алги. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Graham, L.E., Graham, J.M., Wilcox, L.W. and Cook, M.E. (2016). Algae, 3rd ed. LJLM Press. | |||||||||
2 | Temniskova, D.N. & Stojneva, M.P. (2011). Algologia. Tom 1. & Tom 2. Sofija: Sistematična čast. Pensoft. | |||||||||
3 | Lee, Р.Е. (2008). Phycology (4th edition). Cambridge: Cambridge University Press. | |||||||||
4 | Barsanti, L. & Gualtieri, P. (2014). Algae. Anatomy, Biochemistry & Biotechnology. Boca Raton: CRC Press. | |||||||||
5 | Brodie, J. & Lewis, J. (2007). Unravelling the algae: the past, present, and future of algal systematics. The Systematics Association Special Volume Series 75. Boca Raton: CRC Press. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
3 | 1 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска настава са Power Point презентацијама. Практична настава са Power Point презентацијама, микроскопским препаратима и хербарским материјалом. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | |||||||||
практична настава | 10 | усмени испит | 50 | |||||||
колоквијуми | 20 | |||||||||
семинари | 20 | |||||||||