Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Експериментална и примењена ботаника | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер студије | |||||||||
Назив предмета | Биологија одабраног таксона | |||||||||
Наставник (за предавања) | Петар Д. Марин, Соња Н. Дулетић-Лаушевић, Пеђа Т. Јанаћковић, Ана М. Џамић, Славица М. Грујић, Милан М. Вељић, Немања Ф. Рајчевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Пеђа Т. Јанаћковић, Ана М. Џамић, Славица М. Грујић, Милан М. Вељић, Немања Ф. Рајчевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | Петар Д. Марин, Соња Н. Дулетић-Лаушевић, Пеђа Т. Јанаћковић, Ана М. Џамић, Славица М. Грујић, Милан М. Вељић, Немања Ф. Рајчевић | |||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Циљ је да се студенти упознају са специфичним областима биологије одабраног таксона маховина и васкуларних биљака. Схватају биологију таксона одабраног за проучавање. | |||||||||
Исход предмета |
Након завршеног курса студенти су оспособљени да: 1. дефинишу одабрани таксон са изабраних ботаничких аспеката; 2. разумеју различитости карактеристика у зависности од ранга одабраног таксона. 3. овладали су релеватним методама. 4. анализирају одређене особине таксона који је одабран за истраживање. 5. примене знање у даљим истраживањима. | |||||||||
Теоријска настава |
На овом курсу се бира врста, род, фамилија или друга група сродних биљака која се анализира са теоријског и/или експерименталног аспекта. Прикупљају се одговарајућа литературни подаци који се односе на одабрани таксон и врше теренска и/или лабораторијска истраживања одабраног таксона (области упоредне морфологије, микроморфологије, фитохемије, хемотаксономије, флористике, молекуларне биологије, биолошке активности и др.) | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Практична настава се одржава у облику теренског, лабораторијског или комбинованог рада. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Judd, W.S., Campbell, C.S., Kellogg, E.A., Stevens, P.F. (1999). Plant Systematics: A Phylogenetic Approach. Sinauer Associates, INC. Publishers, Sunderland, Massachusetts, USA; | |||||||||
2 | Petković, B., Merkulov, Lj., Duletić-Laušević, S. (2012): Anatomija i morfologija biljaka sa praktikumom | |||||||||
3 | Bell, A.D. and Bryan, A. (2008): Plant Form. Timber Press Inc. | |||||||||
4 | Osbourn A. E. & Lanztti V. (2009). Plant-derived natural Products: synthesis, function and application. Springer. | |||||||||
5 | Soltis, D.E., Soltis, P.S., Endress, P.K., Chase, M.W. (2005). Phylogeny and evolution of Angiosperms. Sinauer Associates, INC. Publishers, Sunderland, Massachusetts, USA; | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
1 | 1 | 1 | 2 | |||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска и практична настава, семинари, теренски рад, консултације, претраживање литературе | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | |||||||||
практична настава | 10 | усмени испит | 50 | |||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 40 | |||||||||