Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Зоологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Биоспелеологија | |||||||||
Наставник (за предавања) | Рајко Н. Димитријевић, Лука Р. Лучић, Слободан Е. Макаров, Владимир Т. Томић, Бојан М. Митић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Борис Д. Дудић, Драган Ж. Антић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Презентовање релевантних истраживања из биоспелеологије. | |||||||||
Исход предмета |
Студент анализира генезу и диверзификацију пећинске фауне и процењује потенцијал конзервације и заштите биодиверзитета у пећинама. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Подземна станишта: пећине у кречњацима, вулканске пећине, анхијалине пећине, МСС, хипореична средина, фреатска средина; Извори енергије у подземним стаништима; Физички услови у пећинским стаништима; Адаптације за живот у подземњу: морфолошке, физиолошке и етолошке адаптације; Номенклатура и класификација подземне фауне; Живи свет подземних станишта; Колонизација подземних станишта; Угроженост и заштита подземних станишта. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Вежбе, Теренска настава, Студијски истраживачки рад. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Gillieson, D. S. 1996. Caves: processes, development and management. Blackwell Publishing, 336 pp. | |||||||||
2 | Culvert, D. C., W. B. White. 2005. Encyclopedia of Caves. Elsevier Academic Press, 680 pp. | |||||||||
3 | Ćurčić, B. P. M. 1988. Cave-dwelling pseudoscorpions of the Dinaric Karst. Acad. Sci. Art. Slovenica, Cl. IV: Hist. Nat., Opera 26, SAZU, Inst. Biol. Ioannis Hadži, 8, Ljubljana. | |||||||||
4 | Makarov, S. E., Ćurčić B. P. M., Lučić, L. R. (2013). Pedozoologija. Univerzitet u Beogradu - Biološki fakultet, 1-283. | |||||||||
5 | Karaman, I., Makarov, S., Horvatović, M. (2015). Osnovi biospeleologije. Novi Sad, 1-215. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | 0 | 0 | 0 | ||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска настава, практичне вежбе, теренска настава, студијски истраживачки рад | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 25 | |||||||
практична настава | 10 | усмени испит | 25 | |||||||
колоквијуми | 0 | |||||||||
семинари | 30 | |||||||||