Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија развића животиња | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Еколошки аспекти развића животиња | |||||||||
Наставник (за предавања) | Бојан Митић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | ||||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Обавезни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета је да студенти схвате развиће организама у контексту животних средина у којима они живе | |||||||||
Исход предмета |
Студент дефинише биотичку, абиотичку и симбиотску регулацију развића животиња | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Индивидуално развиће организама и формирање фенотипа, фенотипска пластичност, норма реакције, еволуциони значај фенотипске пластичности, полифенизам, полифенизам индукован исхраном, полифенизам индукован предаторима, температура као средински фактор, развојне симбиозе, тератогенеза и ендокрине дисрупције | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | ||||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Arthur, W. (2011). Evolution – A Developmental Approach. Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell. | |||||||||
2 | Gilbert, S. F. & Epel, D. (2009). Ecological Developmental Biology: Integrating Epigenetics, Medicine, and Evolution. Sunderland, MA: Sinauer Associates. | |||||||||
3 | Stojković, B. & Tucić, N. (2012). Od molekula do organizma − molekularna i fenotipska evolucija. Beograd: Službeni glasnik. | |||||||||
4 | Gilbert, S. F. (2014). Developmental Biology, 10th Edition. Sunderland, MA: Sinauer Associates. | |||||||||
5 | Wolpert, L., Tickle, C., Martinez Arias, A., Lawrence, P., Lumsden, A., Robertson, E., Meyerowitz, E. & Smith, J. (2015). Principles of Development, 5th Edition. Oxford: Oxford University Press. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска настава | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||||||||
практична настава | усмени испит | 50 | ||||||||
колоквијуми | 20 | |||||||||
семинари | 20 | |||||||||