Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија алги | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Експерименталне методе у алгологији | |||||||||
Наставник (за предавања) | др Јелена Ж. Кризманић, др Гордана В. Субаков Симић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | др Јелена Ж. Кризманић, др Гордана В. Субаков Симић, др Сања И. Шовран, Драгана Д. Предојевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | / | |||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |||||||
Услов | / | |||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета је стицање и проширивање теоретских и практичних знања и вештина у области експерименталних метода у алгологији. | |||||||||
Исход предмета |
Након успешно завршеног предмета студенти су (би требало да буду) оспособљени да: примењују методе за сакупљање, конзервирање и фиксирање различитих алголошких узорака, употребљавају одговарајуће лабораторијске методе припреме различитих алголошких узорака, користе методу одређивања концентрације хлорофила у алголошким узорцима, упоређују основне начине квалитативне и квантитативне анализе алголошких узорака, стекну искуство у самосталном постављању и руковођењу лабораторијским експериментима у алгологији. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Теоретски преглед експерименталних метода сакупљања, припреме и анализе различитих узорака алги. Основе изолације и гајења алги у култури. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Сакупљање узорака алги планктона, бентоса, перифитона и аерофитских алги. Поступци за фиксирање и конзервирање различитих узорака алги. Формирање суве и мокре збирке алги. Прављење привремених и трајних препарата различитих група алги. Употреба лупе, светлосног и инвертног микроскопа. Квалитативне и квантитативне методе анализе различитих алголошких узорака. Одређивање концентрације хлорофила у различитим алголошким узорцима. Културе алги. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Barsanti, L. & Gualtieri, P. (2014). Algae: anatomy, biochemistry, and biotechnology. London: CRC Press. | |||||||||
2 | Taylor, J.C., Harding, W.R. & Archibald, C.G.M. (2007). A Methods Manual for the Collection, Preparation and Analysis of Diatom Samples, Version 1.0. Pretoria: Water Research Commission. | |||||||||
3 | Karlson, B., Cusack, C. and Bresnan, E. (2010). Microscopic and molecular methods for quantitative phytoplankton analysis. Paris: Intergovernmental Oceanographic Commission of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. | |||||||||
4 | Hauer, F.R. and Lamberti, G.A. (1996): Methods in stream ecology. London: Academic Press. | |||||||||
5 | Sournia, А. (1978). Phytoplankton Manual. Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
1 | 1 | 2 | ||||||||
Методе извођења наставе |
Теоретска и практична настава (теренски рад, лабораторијске вежбе) и студијски истраживачки рад (студент осмишљава и изводи теренски или лабораторијски експеримент). | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | |||||||||
практична настава | 20 | усмени испит | 50 | |||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 30 | |||||||||