Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Биологија
Изборно подручје (модул) Биологија алги
Врста и ниво студија Мастер академске студије, II ниво 
Назив предмета Експерименталне методе у алгологији
Наставник (за предавања) др Јелена Ж. Кризманић, др Гордана В. Субаков Симић
Наставник/сарадник (за вежбе) др Јелена Ж. Кризманић, др Гордана В. Субаков Симић, др Сања И. Шовран, Драгана Д. Предојевић
Наставник/сарадник (за ДОН) /
Број ЕСПБ 6 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов /
Циљ
предмета
Циљ предмета је стицање и проширивање теоретских и практичних знања и вештина у области експерименталних метода у алгологији.
Исход
предмета
Након успешно завршеног предмета студенти су (би требало да буду) оспособљени да: примењују методе за сакупљање, конзервирање и фиксирање различитих алголошких узорака, употребљавају одговарајуће лабораторијске методе припреме различитих алголошких узорака, користе методу одређивања концентрације хлорофила у алголошким узорцима, упоређују основне начине квалитативне и квантитативне анализе алголошких узорака, стекну искуство у самосталном постављању и руковођењу лабораторијским експериментима у алгологији.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Теоретски преглед експерименталних метода сакупљања, припреме и анализе различитих узорака алги. Основе изолације и гајења алги у култури.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Сакупљање узорака алги планктона, бентоса, перифитона и аерофитских алги. Поступци за фиксирање и конзервирање различитих узорака алги. Формирање суве и мокре збирке алги. Прављење привремених и трајних препарата различитих група алги. Употреба лупе, светлосног и инвертног микроскопа. Квалитативне и квантитативне методе анализе различитих алголошких узорака. Одређивање концентрације хлорофила у различитим алголошким узорцима. Културе алги.
Литература
1 Barsanti, L. & Gualtieri, P. (2014). Algae: anatomy, biochemistry, and biotechnology. London: CRC Press.
2 Taylor, J.C., Harding, W.R. & Archibald, C.G.M. (2007). A Methods Manual for the Collection, Preparation and Analysis of Diatom Samples, Version 1.0. Pretoria: Water Research Commission.
3 Karlson, B., Cusack, C. and Bresnan, E. (2010). Microscopic and molecular methods for quantitative phytoplankton analysis. Paris: Intergovernmental Oceanographic Commission of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.
4 Hauer, F.R. and Lamberti, G.A. (1996): Methods in stream ecology. London: Academic Press.
5 Sournia, А. (1978). Phytoplankton Manual. Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
1 1   2  
Методе
извођења
наставе
Теоретска и практична настава (теренски рад, лабораторијске вежбе) и студијски истраживачки рад (студент осмишљава и изводи теренски или лабораторијски експеримент).
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
  писмени испит  
практична настава 20 усмени испит 50
колоквијуми      
семинари 30