Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Физиологија и биотехнологија биљака | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Молекуларно-генетичке основе развића биљака | |||||||||
Наставник (за предавања) | Jaношевић А. Душица | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Jaношевић А. Душица | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | Jaношевић А. Душица | |||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Циљ овог курса је упознавање студената са молекуларно-генетичким механизмима и факторма који регулишу процес развића комплексног биљног организма, од оплођене јајне ћелије, током ембриогенезе да постебрионалне органогенезе. | |||||||||
Исход предмета |
Познавање механизама регулације и контроле ембрионалног и постембрионалног развића биљака, као и овладавање техникама за припрему хистолошких препарата омогућује студентима укључивање у истраживачки рад у области експерименталне ботанике. Знања стечена на овом курсу се практично могу применити и у биотехнологији, пољопривреди и шумарству. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Карактеристике развића и растења код виших биљака; молекуларно-генетички аспекти ембриогенезе; основни механизми регулације и контроле развића апикалних меристема корена и изданка; морфогенеза листа, развиће цвасти и цветова; репродуктивни циклус биљака; старење и програмирана ћелијска смрт. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Припрема хистолошких препарата за светлосну микроскопију; израда привремених и трајних хистолошких препарата; припрема боја и бојење препарата: реакције на скроб, протеине, липиде, лигнин, калозу. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Јаношевић, Д., Будимир, С., (2013), Морфогенеза биљака, Универзитет у Београду, Биолошки факултет. | |||||||||
2 | Нешковић, М., Коњевић, Р., Ћулафић, Љ. (2010), Физиологија биљака, ННК-Интернационал, Београд | |||||||||
3 | Taiz, L., Zeiger, E., Moller M.I., Murphy A., (2015), Plant Physiology and Development, Sinauer Associates, Inc., Publishers, Sunderland | |||||||||
4 | Howell, S.H. (1998), Molecular Genetics of Plant Development, Cambridge University Press | |||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | 2 | ||||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска предавања, вежбе, семинар и консултације | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
5 | писмени испит | ||||||||
практична настава | 5 | усмени испит | 50 | |||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 40 | |||||||||