Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија гљива | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Примена гљива у биотехнологији | |||||||||
Наставник (за предавања) | Мирјана M. Стајић, Јелена Б. Вукојевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | ||||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета је упознавање студената са потенцијалима гљива, могућностима њихове примене у различитим биотехнолошким процесима, њиховим генетичким трансформацијама са циљем побољшања сојева као и са начинима добијања рекомбинаната одређених метаболита. | |||||||||
Исход предмета |
Студент је оспособљен да наведе и опише лигноцелулолитичке ензиме гљива и објасни њихову функцију. Студент анализира стечено знање и препоручује могућности примене ензимског система гљива у различитим биотехнолошким процесима. Студент познаје метаболичке путеве синтезе антибиотика и микотоксина и стратегије контроле болести. Студент процењује могућност примене генетичког инжењеринга за побољшање сојева гљива. Студент активно учествује у стицању нових знања. Студент стиче вештине сакупљања научних радова, тумачења и представљања резултата. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Ензимски системи гљива, регулација синтезе, функција и учешће у биотехнолошким процесима; Биодеградација лигноцелулозе; Гљиве у прехрамбеној индустрији и производњи хранива; Учешће гљива у папирној индустрији и производњи биогорива; Могућност примене гљива у процесима биоремедијације загађеног земљишта и отпадних вода; Гљиве као промотори раста биљака и супресори болести; Метаболити гљива као антимикробни агенси, биофунгициди и биохербициди; Предности и ризици генетичких модификација код гљива. | ||||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Израда семинарског рада | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Adrio, Ј.L., Demain, А.L. (2003). Fungal biotechnology. Intернатионал Microbiolогз, 6: 191–199. | |||||||||
2 | Al-Fakih, A.A. (2014). Overview on the Fungal Metabolites Involved in Mycopathy. Open Journal of Medical Microbiology, 4: 38-63. | |||||||||
3 | Khan, A.A., Bacha, N., Ahmad, B., Lutfullah, G., Farooq, U., Cox, R.J. (2014). Fungi as chemical industries and genetic engineering for the production of biologically active secondary metabolites. Asian Pacific Journal of Tropical Biomedicine, 4: 859-870. | |||||||||
4 | Rivera, A.L., Magaña-Ortíz, D., Gómez-Lim, M., Fernández, F., Loske, A.M. (2014). Physical methods for genetic transformation of fungi and yeast. Physics of Life Reviews, 11: 184–203. | |||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Предавања уз Power Point презентацију; Континуиране консултације; Провера остварености исхода усменим испитом. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | |||||||||
практична настава | усмени испит | 60 | ||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 40 | |||||||||