Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Биологија
Изборно подручје (модул) Биологија гљива
Врста и ниво студија Мастер академске студије, II ниво
Назив предмета Примена гљива у биотехнологији
Наставник (за предавања) Мирјана M. Стајић, Јелена Б. Вукојевић
Наставник/сарадник (за вежбе)  
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 6 Статус предмета (обавезни/изборни) изборни
Услов  
Циљ
предмета
Циљ предмета је упознавање студената са потенцијалима гљива, могућностима њихове примене у различитим биотехнолошким процесима, њиховим генетичким трансформацијама са циљем побољшања сојева као и са начинима добијања рекомбинаната одређених метаболита. 
Исход
предмета
Студент је оспособљен да наведе и опише лигноцелулолитичке ензиме гљива и објасни њихову функцију. Студент анализира стечено знање и препоручује могућности примене ензимског система гљива у различитим биотехнолошким процесима. Студент познаје метаболичке путеве синтезе антибиотика и микотоксина и стратегије контроле болести. Студент процењује могућност примене генетичког инжењеринга за побољшање сојева гљива. Студент активно учествује у стицању нових знања. Студент стиче вештине сакупљања научних радова, тумачења и представљања резултата.
Садржај предмета
  Ензимски системи гљива, регулација синтезе, функција и учешће у биотехнолошким процесима; Биодеградација лигноцелулозе; Гљиве у прехрамбеној индустрији и производњи хранива; Учешће гљива у папирној индустрији и производњи биогорива; Могућност примене гљива у процесима биоремедијације загађеног земљишта и отпадних вода; Гљиве као промотори раста биљака и супресори болести; Метаболити гљива као антимикробни агенси, биофунгициди и биохербициди; Предности и ризици генетичких модификација код гљива.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Израда семинарског рада
Литература
1 Adrio, Ј.L.,  Demain, А.L. (2003). Fungal biotechnology. Intернатионал Microbiolогз, 6: 191–199.
2 Al-Fakih, A.A. (2014). Overview on the Fungal Metabolites Involved in Mycopathy. Open Journal of Medical Microbiology, 4: 38-63.  
3 Khan, A.A., Bacha, N., Ahmad, B., Lutfullah, G., Farooq, U., Cox, R.J. (2014). Fungi as chemical industries and genetic engineering for the production of biologically active secondary metabolites. Asian Pacific Journal of Tropical Biomedicine, 4: 859-870.
4 Rivera, A.L., Magaña-Ortíz, D., Gómez-Lim, M., Fernández, F., Loske, A.M. (2014). Physical methods for genetic transformation of fungi and yeast. Physics of Life Reviews, 11: 184–203.
5  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2   2    
Методе
извођења
наставе
Предавања уз Power Point презентацију; Континуиране консултације; Провера остварености исхода усменим испитом. 
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
  писмени испит  
практична настава   усмени испит 60
колоквијуми      
семинари 40