Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија развића животиња | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Развојни механизми еволуционих промена | |||||||||
Наставник (за предавања) | Бојан М. Митић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | ||||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Обавезни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета је да студенти схвате улогу онтогеније у процесима еволуције | |||||||||
Исход предмета |
Студент дефинише еволуциону основу индивидуалног развића и утицај онтогеније на настанак фенотипске варијабилности | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Ево-дево као научна дисциплина, развиће и царство вишећелијских организама, улога гена у процесима развића и еволуције животиња, хетерохронија, хетеротопија, хетерометрија, хетеротипија, фенотипска (развојна) пластичност, меристичка варијабилност, постанак еволуционих новина и телесних планова | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | ||||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Arthur, W. (2011). Evolution – A Developmental Approach. Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell. | |||||||||
2 | Minelli, A. (2003). The Development of Animal Form – Ontogeny, Morphology, and Evolution. Cambridge: Cambridge University Press. | |||||||||
3 | Stojković, B. & Tucić, N. (2012). Od molekula do organizma − molekularna i fenotipska evolucija. Beograd: Službeni glasnik. | |||||||||
4 | Minelli, A. (2009). Perspectives in Animal Phylogeny & Evolution. Oxford: Oxford University Press. | |||||||||
5 | Gould, S. J. (1977). Ontogeny and Phylogeny. Cambridge, MA: Belknap-Harvard. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска настава | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||||||||
практична настава | усмени испит | 50 | ||||||||
колоквијуми | 20 | |||||||||
семинари | 20 | |||||||||