Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија развића животиња | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Тератологија | |||||||||
Наставник (за предавања) | Рајко Н. Димитријевић, Лука Р. Лучић, Слободан Е. Макаров, Владимир Т. Томић, Бојан М. Митић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | ||||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Упознавање са механизмима регулације процеса током индивидуалног развића. | |||||||||
Исход предмета |
Експериментални рад на модел-системима, обрада резултата, припрема и презентација резултата. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Гени и регулација развојних феномена. Генске мутације. Хромозомске аберације. Абнормалности изазване срединским агенсима – дисрупције. Тератогени. Ендокрине дисрупције. Генско-срединске интеракције као узрок поремећаја регулације развојних процеса. Медицинска ембриологија и тератологија. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | ||||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Gilbert, S. F. (2014). Developmental Biology, 10th Edition. Sunderland: Sinauer. | |||||||||
2 | Wolpert, L., Tickle, C., Martinez Arias, A., Lawrence, P., Lumsden, A., Robertson, E., Meyerowitz, E. & Smith, J. (2015). Principles of Development, 5th Edition. Oxford: Oxford University Press. | |||||||||
3 | Balinsky, B. I. (1981). An Introduction to Embriology, 5th Edition. Philadelphia: Saunders College Publishing. | |||||||||
4 | Ćurčić, B. M. (2005) Razviće životinja, 2. izdanje. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva. | |||||||||
5 | Browder, L. W., Erickson, C. A., Jeffery, W. R. (1991) Developmental Biology, 3rd Edition. Philadelphia: Saunders College Publishing. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска настава, практичне вежбе, теренска настава | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||||||||
практична настава | усмени испит | 60 | ||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 30 | |||||||||