Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија гљива | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Улога гљива у биодетериорацији | |||||||||
Наставник (за предавања) | Милица В. Љаљевић Грбић, Јелена Б. Вукојевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | ||||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета је да студенти усвоје термин "биодетериорација", распознају симптоме биодетериорације у окружењу и упознају улогу гљива у овом процесу. | |||||||||
Исход предмета |
Студент разликује процесе бидеградације и биодетериорације. Студент препознаје и разликује гљиве које доводе до пропадања различитих материјала, нарочито објеката културне баштине. Студент може да уочи појаву Синдрома болесне зграде (СБС синдрома) у окружењу и благовремено реаугује у правцу заштите здравља човека. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Биодеградација и биодетериорација. Основни типови биодетериорације. Организми узрочници биодетериорације и формирање биофилма. Улога гљива у биодетериорацији. Биорецептивност супстрата. Улога гљива у биодетериорацији објеката културне баштине. Синдром болесне зграде (СБС синдром). | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | ||||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Caneva, G., Nugari, M.P., Salvadori, O. (2008): Plant biology for cultural heritage. Biodeterioration and. Conservation.The Getty Conservation Institute. | |||||||||
2 | ||||||||||
3 | ||||||||||
4 | ||||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Предавања уз Power Point презентацију; Континуиране консултације; Провера остварености исхода писменим испитом. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | 60 | ||||||||
практична настава | усмени испит | |||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 40 | |||||||||