Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Примењена генетика | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Увод у форензичку генетику | |||||||||
Наставник (за предавања) | Марина М. Стаменковић-Радак, Душан П. Кецкаревић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | ||||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | Марина М. Стаменковић-Радак, Душан П. Кецкаревић | |||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Да студенти разумеју савременe приступе и методе форензичке генетике и аспекте примене. | |||||||||
Исход предмета |
Студент дефинише и препознаје примену генетичких полиморфизама који се користе у форензици.Решава једноставне проблеме утврђивања врсте, јединке, на основу генетичких узорака. Изводи закључке о вероватноћи поклапања генетичких профила човека у утврђивању идентитета и сродства. Манипулише основним статистикама које се користе у форензичкој генетици у решавању једноставних случајева. Уме да протумачи резултате добијене популационо генетичким приступом и молекуларним методама. Разуме етички аспект примене генетичке информације у форензици. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Појам и домени истраживања форензичка генетике. Сакупљање и чување биолошког материјала за генетичку идентификацију у форензици. ДНК екстракција и кватификација. ДНК полиморфизми, једарни и ванједарни, који се користе у форензичкој генетици на материјалу животињског и биљног порекла. Форензичка генетика у конзервационој биологији. Маркери нДНК и мтДНК у форензици човека. Кодис систем. Трансмисија гена у популацији, равнотежа и одступање од генетичке равнотеже популације. Статистичка интерпретација добијених профила у форензици. Утврђивање идентитета. Утврђивање сродства. Базе ДНК профила. Eтички аспект употребе ДНК у форензици човека. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Утврђивање обрасца наслеђивања алела Кодис система решавањем једноставних родослова. Решавање једноставних форензичких случајева на основу учесталости профила у популацији. Основне методе утврђивања ДНК профила. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Goodwin, W., A.Linacre, S.Hadi. 2008. An Introduction to Forensic Genetics. | |||||||||
2 | Evett, I.W., B.S. Weir. 1998. Intrepreting DNA evidence; statistical genetics for forensic scientists | |||||||||
3 | Strachan T and A Read. 2011. Human molecular genetics. Garland Sci. | |||||||||
4 | ||||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 1 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Предавања. Рачунске вежбе. Решавање случајева преко интернетом доступних академских сајтова форезичке генетике. Дискусија научних радова који илуструју основно градиво у примени. Демонстрација основних метода утврђивања ДНК профила у лабораторији за форензичку генетику. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||||||||
практична настава | 10 | усмени испит | 50 | |||||||
колоквијуми | 15 | |||||||||
семинари | 15 | |||||||||