Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Зоологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Увод у рибарствену биологију | |||||||||
Наставник (за предавања) | Предраг Д. Симоновић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | ||||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | Предраг Д. Симоновић | |||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изброни | |||||||
Услов | Увод у ихтиологију | |||||||||
Циљ предмета |
Стицање теоријских знања неопходних за разумевање природе и динамике риболовног ресурса и за планирање његовог коришћења на одржив начин, уз очување укупне самосвојне биолошке разноврсности и њену рестаурацију у мери у којој је то могуће. Упознавање са социо-економским карактеристикама, тржишним могућностима, технолошким условима и легислативним оквиром који одређују рибарствено коришћење. | |||||||||
Исход предмета |
По успешно завршеном курсу очекује се да је
студент способан да: Рукује риболовним алатима привредног и рекреативног
риболва; Дискутује о заснованости коришћења одређених врста и станишта у
сврху порибљавања; Управља административним и корисничким делом послова
одрживог коришћења риболовних ресурса; Имплементира биолошку конзервацију у
управљању и одрживом коришћењу риболовнх ресурса; Учествује у вршењу послова
у области аквакултуре у вези са управљањем и коришћењем риболовних
ресурса |
|||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Видови рибарственог коришћења; Преглед врста копнених вода и природне популације риба; Одреднице привредних рибара, рекреативних риболоваца и риболова; Коришћење, начини и могућности процесирања улова и пласмана на тржиште; Процена стања риболовних ресурса; Рибарствено управљање и коришћење водног ресурса; Мере побољшања рибљег фонда и станишта; Биодиверзитет и биолошка конзервација у рибарству; Легислативни оквир рибарственог коришћења риболовних ресурса; Основе аквакултуре (топловодне и хладновнодне) у оквиру управљања риболовним ресурсима. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Одређивање старости и процена дужинског и тежинског раста; Процена биомасе и природне продукције (реалне и потенцијалне); Риболовни алати привредног риболова; Риболовни алати рекреативног риболова; Процена потребе, садржаја и обима порибљавања риболовних вода. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Aganović, M. (1971). Salmonidne vrste riba i njihov uzgoj. Sarajevo: Svjetlost. | |||||||||
2 | Gulland, J. A. (1969). Fish population analysis. FAO Manuals in fisheries science - 4. Rome: FAO. | |||||||||
3 | Ricker, W.E. (1958). Handbook of computations for biological statistics of fish populations. Ottawa: Fisheries research board of Canada. | |||||||||
4 | Simonović, P. (2001). Ribe Srbije. Beograd: NNK International, Zavod za zaštitu prirode, Biološki fakultet. | |||||||||
5 | Wellcome, R. L. & Barg, U. (1997). FAO Technical Guidelines for Responsible Fisheries Aquaculture Development – 5. Rome: FAO. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Ex catedra теоријска настава, практичне вежбе идентификације in situ са конзервираних објеката риба, рачунске вежбе на одабраним примерима као и аудиовизуелне садржаји тематских јединица практичне наставе. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 15 | |||||||
практична настава | 10 | усмени испит | 35 | |||||||
колоквијуми | 30 | |||||||||
семинари | ||||||||||