Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Зоологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Земљишна фауна бескичмењака | |||||||||
Наставник (за предавања) | Срећко Б. Ћурчић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Марина П. Јанковић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Упознавање студената са настанком, разноврсношћу и значајем фауне бескичмењака која насељује земљиште. | |||||||||
Исход предмета |
По успешном завршетку курса, студенти би требало да буду оспособљени да: (1) дефинишу основне одлике фауне бескичмењака у земљишту, (2) анализирају њихово порекло и правце развоја, (3) дискутују о њиховом диверзитету и разликују главне таксономске групе и (4) представе значај земљишне фауне бескичмењака. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Основне карактеристике земљишта. Земљиште као животна средина бескичмењака. Опште одлике, порекло, колонизација, правци развоја и диверзификација земљишне и подземне фауне бескичмењака. Разлике између надземне и подземне фауне бескичмењака: морфолошке, функционалне и еколошке прилагођености. Преглед битних таксономских обележја значајних за разликовање таксона бескичмењака. Центри разноврсности педо- и подземне фауне у Европи и свету. Тренутна разноврсност и испитаност земљишних и подземних бескичмењака у свету и код нас. Преглед земљишне и подземне фауне бескичмењака Србије. Преглед и значај истраживања земљишне и подземне фауне појединих група бескичмењака у Србији. Значај и улога земљишне фауне бескичмењака. Систематски преглед земљишне фауне бескичмењака. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Прикупљање и изоловање земљишне фауне бескичмењака. Препаровање, дисековање, конзервација и складиштење појединих фаунистичких група. Етикетирање и детерминација појединих фаунистичких група уз помоћ кључева. Упознавање са диверзитетом земљишне фауне бескичмењака уз систематски преглед таксона из главних фаунистичких група. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Ћурчић, С. (2011). Земљишна фауна бескичмењака. Београд: Биолошки факултет, Универзитет у Београду. | |||||||||
2 | Ћурчић, С., Николић, З. и Младеновић, А. (2011). Земљишна фауна бескичмењака - практикум са радном свеском. Београд: Биолошки факултет, Универзитет у Београду. | |||||||||
3 | Mršić, N. (1997). Živali naših tal. Uvod v pedozoologijo - sistematika in ekologija s splošnim pregledom talnih živali. Ljubljana: Tehniška založba Slovenije. | |||||||||
4 | Брајковић, M. и Ћурчић, С. (2008). Општа ентомологија. Београд: Биолошки факултет, Универзитет у Београду. | |||||||||
5 | Николић, З. и Ћурчић, С. (2011). Практикум из ентомологије са радном свеском. Друго издање. Београд: Биолошки факултет, Универзитет у Београду. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 1 | 0 | 0 | |||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска, практична и теренска настава. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
30 | писмени испит | ||||||||
практична настава | 30 | усмени испит | 40 | |||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | ||||||||||