Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Биологија
Изборно подручје (модул) Зоологија
Врста и ниво студија Мастер академске студије, II ниво
Назив предмета Биоспелеологија
Наставник (за предавања) Рајко Н. Димитријевић, Лука Р. Лучић, Слободан Е. Макаров, Владимир Т. Томић, Бојан М. Митић
Наставник/сарадник (за вежбе) Борис Д. Дудић, Драган Ж. Антић
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 6 Статус предмета (обавезни/изборни) Изборни
Услов  
Циљ
предмета
Презентовање релевантних истраживања из биоспелеологије.
Исход
предмета
Студент анализира генезу и диверзификацију пећинске фауне и процењује потенцијал конзервације и заштите биодиверзитета у пећинама.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Подземна станишта: пећине у кречњацима, вулканске пећине, анхијалине пећине, МСС, хипореична средина, фреатска средина; Извори енергије у подземним стаништима; Физички услови у пећинским стаништима; Адаптације за живот у подземњу: морфолошке, физиолошке и етолошке адаптације; Номенклатура и класификација подземне фауне; Живи свет подземних станишта; Колонизација подземних станишта; Угроженост и заштита подземних станишта.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Вежбе, Теренска настава, Студијски истраживачки рад.
Литература
1 Gillieson, D. S. 1996. Caves: processes, development and management. Blackwell Publishing, 336 pp.
2 Culvert, D. C., W. B. White. 2005. Encyclopedia of Caves. Elsevier Academic Press, 680 pp. 
3 Ćurčić, B. P. M. 1988. Cave-dwelling pseudoscorpions of the Dinaric Karst. Acad. Sci. Art. Slovenica, Cl. IV: Hist. Nat., Opera 26, SAZU, Inst. Biol. Ioannis Hadži, 8, Ljubljana.
4 Makarov, S. E., Ćurčić B. P. M., Lučić, L. R. (2013). Pedozoologija. Univerzitet u Beogradu - Biološki fakultet, 1-283.
5 Karaman, I., Makarov, S., Horvatović, M. (2015). Osnovi biospeleologije. Novi Sad, 1-215.
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 2 0 0 0
Методе
извођења
наставе
Теоријска настава, практичне вежбе, теренска настава, студијски истраживачки рад
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
10 писмени испит 25
практична настава 10 усмени испит 25
колоквијуми 0    
семинари 30