Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Екологија
Изборно подручје (модул) Екологија
Врста и ниво студија Мастер академске студије, II ниво
Назив предмета Молекуларна екофизиологија биљака са биотехнологијом
Наставник (за предавања) Марко С. Сабовљевић; Анета Д. Сабовљевић
Наставник/сарадник (за вежбе) Марко С. Сабовљевић; Анета Д. Сабовљевић
Наставник/сарадник (за ДОН) Марко С. Сабовљевић; Анета Д. Сабовљевић
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) изборни
Услов  
Циљ
предмета
Циљ курса је да студенти кроз упознавање и разумевање проблематике молекуларне екофизиологије биљака, добију уплив у искористљивост фундаменталних сазнања у биотехнолошким процесима од молекула до екосистема. Курс је конципиран да кроз сагледавање одабране проблематике студенти добијају идеје, дискутују и траже решења за конкретне проблеме.
Исход
предмета
Студенти су способни да познавање фундаменталних процеса понуде као предност у решавању неких проблема попут побољшања преживљавања биљака у условима стреса, производње квалитетне биљне хране или рестаурацији екосистема. Дакле, примена фундаменталних знања из биологије биљака у свакодневици. 
Садржај предмета
Теоријска
настава
Дефиниција биљног организма; Шта молекуларна екофизиологија; Интеракција биљке и околине - како биљка "зна и осећа"?; Молекуларне и биохемијске основе биљне перцепције срединских услова и других организама; Стрес; Синергизми и антагонизми; Молекуларни одговори на оптималне, субоптималне и сублимиране срединске феномене; Молекуларни, физиолошки и средински процеси и биљка; Молекуларни, физиолошки и средински процеси и вегетација; Како карактеристике неких биљака искористити у биотехнолошким процесима - потенцијал биљака у биотехнологији од молекула до екосистема; ГМО предности и мане; Биотехнологија - од молекула до екосистема; Бионика; Одабрана поглавља о користи познавања фундаменталних процеса код биљака у биотехнологији - проблеми, идеје, потенцијална решења, процеси.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Стерилизација биљног материјала. Аксеничне културе. Ксеничне културе. Модификације. Аклимација. Синергија. Антагонизам. Стрес. Елицитатори. Загађивачи. Биомонитори. Биоиндикатори. Ревитализација и успостављање одрживих екосистема и биљке.
Литература
1 Lambers H, Chapin FS & Pons TL. (2008). Plant Physiological Ecology. ISBN 978-0-387-78341-3
2 Nobel PS. (2009). Physcochemical and environmental plant physiology. Elsevier. ISBN: 978-0-12-374143-1.
3 Rout GR & Das AB. (2013). Molecular Stress Physiology of Plants. Springer. ISBN 978-81-322-0807-5
4 McCarty PL & Rittmann BE. (2001). Environmental Biotechnology: principles and applications. McGraw-Hill. ISBN 978-0071181846
5  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 1 2    
Методе
извођења
наставе
Усмено. Семинарски радови. Блок настава - демонстративно.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
5 писмени испит 20
практична настава   усмени испит 60
колоквијуми      
семинари 15