Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Биологија. Екологија
Изборно подручје (модул) Биологија алги. Заштита животне средине.
Врста и ниво студија Мастер академске студије, II ниво
Назив предмета Мониторинг површинских вода на основу алги
Наставник (за предавања) Гордана В. Субаков Симић
Наставник/сарадник (за вежбе) Драгана Д. Предојевић
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни, изборни
Услов нема
Циљ
предмета
Циљ предмета је да се студенти упознају са методама које се користе у мониторингу површинских вода на основу алги и да науче да их примењују. 
Исход
предмета
Студент: дефинише принципе Оквирне Директиве ЕУ о водама; набраја и разликује нивое еколошких статуса водних тела; одређује квалитативни и квантитативни састав фитопланктона уз помоћ кључева; израчунава укупну бројност и удео раздела алги  на нивоу јединки, ћелија и биомасе; идентификује и пребројава силикатне алге; израчунава дијатомне индексе; израчунава индексе сапробности; процењује ризик употребе акумулација под цветањем цијанобактерија по људско здравље.    
Садржај предмета
Теоријска
настава
Оквирна Директива ЕУ о водама. Дефиниција еколошког статуса површинских водних тела. Употреба фитопланктона у мониторингу површинских вода. Употреба фитобентоса у мониторингу површинских вода. Дијатомни индекси. Систем сапробности. Мониторинг акумулација за водоснабдевање.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Квалитативни и квантитативни састав фитопланктона. Израчунавање  биомасе фитопланктона. Израчунавање процентуалног удела раздела алги у укупном броју јединки, ћелија и биомасе фитопланктона. Дијатомни индекси - преглед микроскопских субузорака. Израчунавање одабраних дијатомних индекса. Израчунавање индекса сапробности. Мониторинг акумулација за водоснабдевање и процена ризика по здравље људи на одабраном примеру.                                                                                                                                                                                                                                                                                   
Литература
1 Reynolds, C. S. (1984): The ecology of freshwater phytoplankton.- Cambridge Universitu Press, 384pp.
2 Sournia, A. (1978): Phytoplankton manual.- United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, Paris, 337 pp.
3 Kelly, M.G., Adams, C., Graves, A.C., Jamieson, J., Krokowski, J., Lycett, E.B., Murray-Bligh, J., Pritchard, S. & Wilkins, C. (2001) The Trophic Diatom Index: A User's Manual. Revised Edition. R&D Technical Report E2/TR2, Bristol: Environment Agency.
4 Coste, M., Boutry, S., Tison-Rosebery, J., Delmas, F. (2009):Improvements of the Biological Diatom Index (BDI): Description and efficiency of the new version (BDI-2006). Ecological indicators 9: 621–650.
5 Chorus, I. (2005):Current approaches to cyanotoxin risk assessment, risk management and
regulations in different countries. Federal Environmental Agency. Berlin. 117pp.
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 2      
Методе
извођења
наставе
Теоријска и практична настава.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
10 писмени испит 30
практична настава 60 усмени испит  
колоквијуми      
семинари