Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Екологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Екологија; Заштита животне средине | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Примењена екологија | |||||||||
Наставник (за предавања) | Ћировић С. Душко, Стаменковић Ж. Срђан, Томовић М. Гордана, Хегедиш Е. Александар Сабовљевић С Марко | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Ћировић С. Душко, Стаменковић Ж. Срђан | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Да студенти развију и продубе стечена знања из екологије и заштите животне средине, прошире основу знања увидом и анализом праксе проистекле из решавања конкретних еколошких проблема у другим научним дисциплинама | |||||||||
Исход предмета |
Студенти ће: вредновати значај примене еколошких начела у формирању стратегије и одговарајућих политика одрживог развоја и заштите биодиверзитета у ЕУ и Србији; примењивати механизме успостављања друштвеног консензуса у политици заштите животне средине у различитим контекстима; вредновати коришћење основних принципа адаптивног управљања и заштите биолошких ресурса у плановима управљања одабраних врста и подручја. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Примењена екологија и стратегија одрживог
развоја, Социјални и економски аспекти одрживог развоја; Примењена екологија
у заштити биодиверзитета; Економски аспекти управљања и експлоатације
биолошких ресурса; Примена и узгој опрашивача у пољопривреди; Еколошки
инжењеринг и ресторациона екологија, Рекултивација и ревитализација
деградованих екосистема у воденим и копненим условима, Инжењерски приступ и
адаптивно управљање у заштићеним природним добрима; Интегрално управљање
водним ресурсима, Аквакултура; Одржио управљање шумским ресурсима, Контрола и
сузбијање економских значајних исеката у шумарству; Транслоскације,
релокације и реинтродукције у функцији очувања биодиверзитета; Принципи
одрживог коришћења и управљања ловних врста. |
|||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Методологија прорачуна капацитета средине, Методологија прорачуна еколошког и угљеничног отиска, Поставка и прорачун параметара основних биоекономских модела. Методологија израде пројеката и семинара у области заштите биодиверзитета, Израда студија процене утицаја на животну средину, Израда основа и програма за контролу и сузбијање инвазивних врста | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Edward I. Newman (2001). Applied Ecology and Environmental management. Wiley-Blackwell, p.332. | |||||||||
2 | Hanley, N., Shogren, J.F., White, B. (2001). Introduction to Environmental Economics. Oxford Univ. Press, pp. 350 3.EEA (1997-2007). Europe’s environment – an assessement. EEC. (http://www.eea.eu.int) | |||||||||
3 | Guy R. McPhearson, Stephen DeStefano (2003). Applied Ecology and Natural Resources. Cambridge University Press, p. 273 | |||||||||
4 | Eric G. Bolen, William L. Robinson (2010). Wildlife Ecology and Management. Prentice Hall, p. 543. | |||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Предавања, теоријске и практичне вежбе, консултације. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 50 | |||||||
практична настава | 10 | усмени испит | ||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 30 | |||||||||