Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Биологија
Изборно подручје (модул) Експериментална и примењена ботаника
Врста и ниво студија Мастер академске студије
Назив предмета Фитохемијски практикум
Наставник (за предавања) Јанаћковић Т. Пеђа, Рајчевић Ф. Немања
Наставник/сарадник (за вежбе) Јанаћковић Т. Пеђа, Рајчевић Ф. Немања
Наставник/сарадник (за ДОН) Јанаћковић Т. Пеђа, Рајчевић Ф. Немања
Број ЕСПБ 6 Статус предмета (обавезни/изборни) Изборни
Услов  
Циљ
предмета
Да студенти разумеју и науче методе и вештине рада у истраживачкој фитохемијској лабораторији, кроз обављање конкретних истраживачких задатака.
Исход
предмета
Кроз обављање конкретних истраживачких задатака студенти су стекли неопходно искуство и вештине и овладали специфичним фитохемијским методама и њиховом применом. Студенти су оспособљени за рад у фитохемијској лабораторији на испуњавању специфичних задатака из фитохемије и сродних области. Студенти су стекли вештину комуникације и рада у тиму у истраживачкој фитохемијској лабораторији.  Студенти су овладали претраживањем литературе из области фитохемије.
Садржај предмета
Теоријска
настава
 
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Лабораторијске вежбе: 1.Упознавање са лабораторијом и опремом за екстракцију, изоловање и идентификацију (TLC, HPLC, GC, MS, UV, NMR,...). Упознавање са заштитном опремом и правилима и протоколима понашања у фитохемијској лабораторији. 2. Екстракција органским растварачима. 3. Екстракција етарских уља. 4. Хроматографија на танком слоју. 5. Хроматографија на колони. 6.Течна хроматографија високе резолуције (HPLC). 7. Избор истраживачког задатка и рад са доступним базама података (проналажење задате литературе или литературе по задатим кључним речима, неопходне за истраживачки задатак). Студијски истраживачки рад: Експериментална реализација задатка у лабораторији за фитохемију.  Писње и одбрана студентског истраживачког рада.
Литература
1 Милосављевић С. (1994) Инструменталне методе хемијске анализе. Хемијски факултет, Београд.
2 John T. Romeo (2003) Integrative phytochemistry: from ethnobotany to molecular ecology. Pergamon, Elsevier Science ltd., Oxford. UK. 
3 Jeffrey B. Harborne (1998) Phytochemical methods: a guide to modern techniques of plant analysis. Chapman & Hall, London UK.
4 J. T. Arnason, Rachel Mata, John T. Romeo (1995) Phytochemistry of medicinal plants. Plenum Press, New York.
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
  2   2  
Методе
извођења
наставе
Методе: Демонстрација, практични рад, метода илустровања, писање писаних радова, разговор, усмено излагање, самосталне вежбе. Облици наставе: Фронтални, групни, индивидуални. Тимски рад, израда и презентовање пројеката.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
  писмени испит  
практична настава 20 усмени испит 60
колоквијуми      
семинари        
израда пројекта 10    
презентовање пројекта 10