Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија. Екологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија. Екологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Екологија алги | |||||||||
Наставник (за предавања) | Гордана В. Субаков Симић, Јелена Ж. Кризманић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Драгана Д. Предојевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | нема | |||||||||
Циљ предмета |
Студенти треба да се упознају са основним еколошким групама алги и њиховим представницима. Студенти треба да схвате корелацију алги и одређених адаптивних типова и корелацију алги и других организама. | |||||||||
Исход предмета |
Студент: препознаје, описује и групише алге у одређене еколошке групе; повезује алге са одређеним адпатацијама; разуме значај алги у ланцима исхране; наводи примере симбиозе алги са другим организама; уз помоћ наставника синтетише податке из одабране литературе, упоређује и доноси закључке у виду семинарског рада користећи алате програма Еxel и Word. Презентује добијене податке користећи Power Point. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Алге водених екосистема. Неустон. Фитопланктон. Прилагођености алги на планктоснки начин живота. Перифитон. Бентосне алге. Епифитске, епизоичне, ендофитске и ендозоичне алге. Паразитске алге. Аерофитске алге. Ендолитске алге. Екстремофилне и термалне алге. Значај алги у ланцима исхране. Симбионтски односи код алги. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Квалитативне и квантитативне методе код планктонских алги, перифитона и бентосних алги. Аерофитске алге. Ендолитске алге. Термалне алге. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Цвијан, М. Фужинато. С. (2011): Екологија алги, Скрипта. Биолошки факултет, Београд, 45 страна. | |||||||||
2 | Reynolds, C. S. (1984): The Ecology of Freshwater Phytoplankton. Cambridge Univeristy Pres, 384 pp. | |||||||||
3 | Stevenson, R. J. (1996): An Introduction to Algal Ecology in Freswater Benthic Habitats. In: Algal Ecology, Freshwater Benthic Ecosystem (Stevenson, R.J., Bothwell, K. L. Lowe, R. L., eds.), Academic Press, 3-26. | |||||||||
4 | Whitton, A. Б. (2012): Ecology of Cyanobacteria II. Their Diversity in Space and Time. Springer. 397 pp. | |||||||||
5 | Seckbach, J. (2007): Algae and Cyanobacteria in Extreme Environments. Springer. 814 pp. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Практична и теоријска настава. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | |||||||||
практична настава | 10 | усмени испит | 40 | |||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 50 | |||||||||