Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Професор биологије
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Мастер академске студије, II ниво
Назив предмета Еколошки, здравствени и социјални аспекти биолошког образовања и васпитања
Наставник (за предавања) Јелена Д Станисављевић
Наставник/сарадник (за вежбе) Јелена Д Станисављевић
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) Обавезни
Услов  
Циљ
предмета
Упознавање студената будућих професора са еколошким, здравственим и социјалним аспектима биолошког образовања и васпитања.
Исход
предмета
Студенти ће по завршетку курса бити оспособљени да: примене различите дидактичке моделе у циљу еколошког, здравственог и социјалног образовања и васпитавања ученика; анализирају подобност одређених наставних технологија у циљу оптимизације наставног процеса којим се реализују напред наведени садржаји; вреднују значај биологије као науке и наставног предмета у развијању еколошке свети и еколошком и здравственом васпитавању ученика.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Циљеви и задаци интегралног биолошког образовања и васпитања. Еколошки аспекти биолошког образовања и васпитања. Развијање еколошке свести код ученика о значају здраве животне средине и начинима за њено очување и унапређивање (примери методичких модела којима се реализују еколошки програмски садржаји: Заштита врста и екосистема, Рециклажа, Одрживо коришћење природних ресурса и енергије...). Здравствени аспекти биолошког образовања и васпитања. Разматрање методичких модела за реализацију програмских јединица: Пубертет и адолесценција, Трудноћа и контрацепција, Сида, Полно преносиве болести, Однос према болестима и правилна употреба лекова. Здрава исхрана. Здрави стилови живота. Значај хигијене за здравље. Болести зависности, Никотинизам, Алкохолизам, Наркоманија (психоактивне супстанце). Социјални аспекти биолошког образовања и васпитања. Породица и друштво. Еколошки, здравствени и естетски аспекти у функционисању савремене породице и домаћинства (култура исхране, одевања, одржавање хигијене животног простора...). 
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Израда семинарских радова (по темама/програмским јединицама које чине садржаје предмета).
Литература
1 Станисављевић, Ј., Радоњић, С. (2009). Методика наставе биологије. Универзитет у Београду-Биолошки факултет, Београд, стр. 280.
2 Станисављевић, Ј. (2009). Методички приручник и орјентациони распоред за наставнике биологије, уз уџбеник биологија за 5. разред основне школе. Завод за уџбенике. Београд, стр. 200.
3 Станисављевић, Ј. (2011). Упоредни приказ ефикасности наставних модела за реализацију еколошких и општих биолошких програмских садржаја. Универзитет у Београду-Биолошки факултет, Београд, стр. 203. 
4 Станисављевић, Ј. (2011). Методички приручник и орјентациони распоред за наставнике биологије, уз уџбеник биологија за 7. разред основне школе. Завод за уџбенике. Београд, стр. 209. 
5 Станисављевић, Ј. (2011). Методички приручник и орјентациони распоред за наставнике биологије, уз уџбеник биологија за 8. разред основне школе. Завод за уџбенике. Београд, стр. 221.
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 1 0 0  
Методе
извођења
наставе
Наставне методе: усмено излагање, разговор, илустрација, демонстрација, читање и рад на тексту, писање. Облици наставног рада: фронтални, индивидуални, групни и рад у пару.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
  писмени испит  
практична настава   усмени испит 60
колоквијуми      
семинари 40