Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Професор биологије | |||||||||
Изборно подручје (модул) | ||||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Еколошки, здравствени и социјални аспекти биолошког образовања и васпитања | |||||||||
Наставник (за предавања) | Јелена Д Станисављевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Јелена Д Станисављевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Обавезни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Упознавање студената будућих професора са еколошким, здравственим и социјалним аспектима биолошког образовања и васпитања. | |||||||||
Исход предмета |
Студенти ће по завршетку курса бити оспособљени да: примене различите дидактичке моделе у циљу еколошког, здравственог и социјалног образовања и васпитавања ученика; анализирају подобност одређених наставних технологија у циљу оптимизације наставног процеса којим се реализују напред наведени садржаји; вреднују значај биологије као науке и наставног предмета у развијању еколошке свети и еколошком и здравственом васпитавању ученика. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Циљеви и задаци интегралног биолошког образовања и васпитања. Еколошки аспекти биолошког образовања и васпитања. Развијање еколошке свести код ученика о значају здраве животне средине и начинима за њено очување и унапређивање (примери методичких модела којима се реализују еколошки програмски садржаји: Заштита врста и екосистема, Рециклажа, Одрживо коришћење природних ресурса и енергије...). Здравствени аспекти биолошког образовања и васпитања. Разматрање методичких модела за реализацију програмских јединица: Пубертет и адолесценција, Трудноћа и контрацепција, Сида, Полно преносиве болести, Однос према болестима и правилна употреба лекова. Здрава исхрана. Здрави стилови живота. Значај хигијене за здравље. Болести зависности, Никотинизам, Алкохолизам, Наркоманија (психоактивне супстанце). Социјални аспекти биолошког образовања и васпитања. Породица и друштво. Еколошки, здравствени и естетски аспекти у функционисању савремене породице и домаћинства (култура исхране, одевања, одржавање хигијене животног простора...). | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Израда семинарских радова (по темама/програмским јединицама које чине садржаје предмета). | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Станисављевић, Ј., Радоњић, С. (2009). Методика наставе биологије. Универзитет у Београду-Биолошки факултет, Београд, стр. 280. | |||||||||
2 | Станисављевић, Ј. (2009). Методички приручник и орјентациони распоред за наставнике биологије, уз уџбеник биологија за 5. разред основне школе. Завод за уџбенике. Београд, стр. 200. | |||||||||
3 | Станисављевић, Ј. (2011). Упоредни приказ ефикасности наставних модела за реализацију еколошких и општих биолошких програмских садржаја. Универзитет у Београду-Биолошки факултет, Београд, стр. 203. | |||||||||
4 | Станисављевић, Ј. (2011). Методички приручник и орјентациони распоред за наставнике биологије, уз уџбеник биологија за 7. разред основне школе. Завод за уџбенике. Београд, стр. 209. | |||||||||
5 | Станисављевић, Ј. (2011). Методички приручник и орјентациони распоред за наставнике биологије, уз уџбеник биологија за 8. разред основне школе. Завод за уџбенике. Београд, стр. 221. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 1 | 0 | 0 | |||||||
Методе извођења наставе |
Наставне методе: усмено излагање, разговор, илустрација, демонстрација, читање и рад на тексту, писање. Облици наставног рада: фронтални, индивидуални, групни и рад у пару. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | |||||||||
практична настава | усмени испит | 60 | ||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 40 | |||||||||