Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Професор биологије | |||||||||
Изборно подручје (модул) | ||||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Хистологија и ембриологија | |||||||||
Наставник (за предавања) | Мирела М. Укропина; Маја М. Чакић-Милошевић; Рајко Н. Димитријевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Мирела М. Укропина; Драган Ж. Антић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета је да студенти схвате корелацију између ћелија и ткива, као и основне принципе удруживања ткива у органе код сисара. Циљ предмета је такође стицање основних знања о карактеристикама ембрионалног развића животиња. | |||||||||
Исход предмета |
На крају курса студент би требало да је способан да повезује морфологију ћелија са функцијом; наведе основне типове ткива сисара, да их опише и укаже на разлике између њих; дефинише грађу појединих органа сисара; примењује стечено знање током микроскопирања; анализира хистолошке препарате од интереса. Студент је способан да репродукује и пренесе другима знање обухваћено теоријском и практичном наставом. Студент је оспособљен да правилно тумачи основне фазе и принципе онтогенетског развића животиња. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Пренос сигнала и однос ћелије са другим ћелијама и околоћелијским матриксом. Удруживање ћелија у ткива. Хистолошка организација одабраних органа - кожа као чулни орган; чуло укуса; чуло мириса; чуло слуха и равнотеже; чуло вида; крвни судови; црево; штитна жлезда; оваријум; тестис. Основна морфолошка стања и фазе развића онтогенетских система; гаметогенеза, оплођење, браздање, гаструлација, формирање телесне осе, органогенеза, ембрионалне структуре, метаморфоза, регенерација, старење, онтогенетско развиће човека. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Практична настава прати програм предавања. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Šerban, N. M. (2007). Osnovi histologije, radna verzija udžbenika. | |||||||||
2 | Junqueira, L. C. & Carneiro, J. (2005). Osnovi histologije - tekst i atlas. Beograd: Data status. | |||||||||
3 | Ross, M.H. & Pawlina, W. (2011). Histology: a text and atlas: with correlated cell and molecular biology. Baltimore: Lippincott Wiliams & Wilkins. | |||||||||
4 | Moore, K.L., Persaud, T.V.N. & Torchia, M.G. (2016). The developing human-clinically oriented embryology. Philadelphia: Elsevier. | |||||||||
5 | Nikolić, I.R., Rančić G, Radenković G, Lačković V, Todorović V, Mitić V (2010) Embriologija čoveka, Tekst i atlas. Beograd: Data status. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Предавања, самосталан рад. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||||||||
практична настава | 10 | усмени испит | 50 | |||||||
колоквијуми | 30 | |||||||||
семинари | ||||||||||