Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Професор биологије
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Мастер академске студије, II ниво
Назив предмета Педагогија
Наставник (за предавања) Александра М. Јоксимовић
Наставник/сарадник (за вежбе) Александра М. Јоксимовић
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 4 Статус предмета (обавезни/изборни) Обавезни
Услов  
Циљ
предмета
Циљ предмета Педагогија је да студенте упозна са основама педагогије као науке, посебно њеним дисциплинама: дидактиком и школском педагогијом које су од примарне важности за оспособљавање за рад у школи/настави.
Исход
предмета
Студенти ће по завршетку курса бити оспособљени да:
дефинишу педагогију, дидактику, школску педагогију и остале појединачне појмове ових појмовних домена; анализирају савремене концепције васпитања; анализирају дидактичке принципе, савремене и традиционалне теорије о избору наставних садржаја; процењују квалитет и употребну вредност уџбеника; спроведу акционо истраживање у школи; примене статистичке софтверске пакете  (за статистику у друштвеним наукама); цене наставничку професију; критички вреднују школски систем.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Педагогија као наука, појам и однос са другим наукамa, педагошке дисциплине; Историјски преглед развоја васпитања и савремене концепције васпитања; Општа питања методике васпитања личности; Дидактика, дидактички принципи, појам и класификација; Настава, елементи наставе, организациони облици наставе; Оразовна технологија и објекти наставног рада; Праћење, посматрање и процењивање активности и достигнућа ученика; Методологија педагошких истраживања (истраживања у настави); Личност наставника (наставнички позив); Школска педагогија- појам; Школа и свет рада; Школа и друштво (држава); Школа и црква (васпитање и религија); Школски систем у нашој земљи, Упоредни приказ школских система у свету; Педагошка реформа школства (типологија, етапе, покрети...); Традиционалне и савремене теорије  о избору наставних садржаја; Школски уџбеници (уџбеник између ученика и наставника, мултимедијални пакет, методичка апаратура...); Високошколска педагогија (универзитет између научног и наставног рада; инстиуционализација и деперсонализација универзитетског образовања).
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад)  
Литература
1 Sharples, M. (2012). Innovating Pedagogy. Institute for Educational Technology, Open University, United Kingdom
2 Трнавац, Н и Ђорђевић, Ј, (2010): Педагогија, Научна књига, Београд
3 Трнавац, Н., (2005). Школска педагогија-Предавања и чланци II, Научна књига комерц, Београд
4  
5  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
4 0 0 0  
Методе
извођења
наставе
Усмено излагање, разговор, илустрација, демонстрација, читање и рад на тексту, писање.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
50 писмени испит  
практична настава   усмени испит 50
колоквијуми      
семинари