Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Професор биологије | |||||||||
Изборно подручје (модул) | ||||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Педагогија | |||||||||
Наставник (за предавања) | Александра М. Јоксимовић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Александра М. Јоксимовић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Обавезни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета Педагогија је да студенте упозна са основама педагогије као науке, посебно њеним дисциплинама: дидактиком и школском педагогијом које су од примарне важности за оспособљавање за рад у школи/настави. | |||||||||
Исход предмета |
Студенти ће по завршетку курса бити оспособљени
да: дефинишу педагогију, дидактику, школску педагогију и остале појединачне појмове ових појмовних домена; анализирају савремене концепције васпитања; анализирају дидактичке принципе, савремене и традиционалне теорије о избору наставних садржаја; процењују квалитет и употребну вредност уџбеника; спроведу акционо истраживање у школи; примене статистичке софтверске пакете (за статистику у друштвеним наукама); цене наставничку професију; критички вреднују школски систем. |
|||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Педагогија као наука, појам и однос са другим наукамa, педагошке дисциплине; Историјски преглед развоја васпитања и савремене концепције васпитања; Општа питања методике васпитања личности; Дидактика, дидактички принципи, појам и класификација; Настава, елементи наставе, организациони облици наставе; Оразовна технологија и објекти наставног рада; Праћење, посматрање и процењивање активности и достигнућа ученика; Методологија педагошких истраживања (истраживања у настави); Личност наставника (наставнички позив); Школска педагогија- појам; Школа и свет рада; Школа и друштво (држава); Школа и црква (васпитање и религија); Школски систем у нашој земљи, Упоредни приказ школских система у свету; Педагошка реформа школства (типологија, етапе, покрети...); Традиционалне и савремене теорије о избору наставних садржаја; Школски уџбеници (уџбеник између ученика и наставника, мултимедијални пакет, методичка апаратура...); Високошколска педагогија (универзитет између научног и наставног рада; инстиуционализација и деперсонализација универзитетског образовања). | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | ||||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Sharples, M. (2012). Innovating Pedagogy. Institute for Educational Technology, Open University, United Kingdom | |||||||||
2 | Трнавац, Н и Ђорђевић, Ј, (2010): Педагогија, Научна књига, Београд | |||||||||
3 | Трнавац, Н., (2005). Школска педагогија-Предавања и чланци II, Научна књига комерц, Београд | |||||||||
4 | ||||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
4 | 0 | 0 | 0 | |||||||
Методе извођења наставе |
Усмено излагање, разговор, илустрација, демонстрација, читање и рад на тексту, писање. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
50 | писмени испит | ||||||||
практична настава | усмени испит | 50 | ||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | ||||||||||