Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Професор биологије
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Мастер академске студије, II ниво
Назив предмета Психологија
Наставник (за предавања) Бојана П. Шкорц
Наставник/сарадник (за вежбе) Бојана П. Шкорц
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 6 Статус предмета (обавезни/изборни) Обавезан
Услов  
Циљ
предмета
Упознавање студената са основама психологије личности и учења и стицање компетенција за образовни и педагошки рад са децом и младима. Усвајање опшег нивоа знања из психологије сазнајних процеса, овладавање психолошким садржајима којима се стиче и унапређује комепетенца за едукативни рад у образовању, као и подршка за лични професионални научни
развој.
Исход
предмета
Након завршетка курса студенти ће бити у могућности да: дефинишу појмове психологија личности, општа и когнитивна психологија; да примене стечена знања и принципе рада на личном плану и у формалном образовном процесу; активно учествују у ваннаставним и додатним облицима образовних програма; испоље социјалну и емоционалну прилагођеност у раду са децом и даровитим појединцима и групама; искажу осетљивост за разлике између индивидуа и потребе развојних узраста. Студент ће бити оспособљен да се успешно укључи у образовну делатност формалних институција и образовних програма, да препознаје и користи стечена знања у широком спектру интерактивних и наставних активности, као и да стечено знање користи за лични научни саморазвој.
Студент стиче основна знања из области психологије сазнајних процеса, интелигенције и специфичних способности, психологије мишљења, учења, памћења, психологије свесних процеса. Исход предмета је стечена спремност за примену основних знања и принципа на личном плану и у формалном образовном процесу, као и већа компетенца у наставном раду са ученицима, појединцима и групама, већа осетљивост за развојне капацитетe ученичких узраста.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Увод у психологију, упознавање са принципима наставе и очекивањима; Предмет психологије; Органске основе психичких процеса; Мозак као интегратор; Психологија личности - појам личности, профил, тип, црта, факторске теорије; Психоаналитичка теорија личности; Теорије личности - Јунг, Фром, Левин, Адлер; Темперамент; Карактер - појам, практична примена, индивидуалне разлике; Емоције – појам, развој, васпитање; Мотивација - основни мотиви и поремећаји мотива; Сложени (виши) мотиви – хијерархија мотива, Масловљева теорија; Ментално здравље, ментални поремећаји и ментална хигијена; Когнитивна психологија: Интелигенција: расподела способности, структура способности, Утицаји на интелигенцију: предиспозиције, средина, вежба; Мерење интелигенције; Учење - појам, облици, вербално учење и образовање; Памћење - појам, врсте, знање и меморија, компетенције у образовању; Појам креативности, решавање проблема; Креативно мишљење - креативност и образовање; Когнитивне функције: Опажање, Памћење и заборављање; теорије заборављања; Развој когнитивних способности: Теорија Ж. Пјажеа, Теорија Л. Виготског; Решавање проблема и креативно мишљење; Конвергентно и дивергентно мишљење: Природа знања и компетенција; Мишљење и образовање; Свест; функције свести; Измењена стања свести; Снови; Медитација; Хипноза; Психоактивне супстанце: болести зависности и превенција.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад)  
Литература
1 Шкорц, Б. "Психологија 1"- скрипта, интерно издање Факултет ликовних уметности
2 Огњеновић, П.; Шкорц, Б. (2012) "Наше намере и осећања". Завод за уџбенике. Београд.
3 Шкорц, Б. (2012) "Креативност у интеракцији". Мостарт. Земун. Београд. 
4 Хрњица, С. „Општа психологија са психологијом личности“, Научна књига комерц. Београд, 2000.
5  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
6 0 0 0  
Методе
извођења
наставе
Групна настава, до 50 студената. Предавања и визуелне презентације, дискусије и питања. Подразумева се директно учешће студената, као давање повратне информације о напредовању студента. Предавања, дискусије, радионице, демонстрације. Консултације, предавања, колоквијално полагање.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
10 писмени испит  
практична настава   усмени испит 40
колоквијуми 50    
семинари