Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Професор биологије | |||||||||
Изборно подручје (модул) | ||||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Савремена наставна технологија у настави биологије | |||||||||
Наставник (за предавања) | Јелена Д Станисављевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Јелена Д Станисављевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Обавезни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Упознавање студената будућих професора са различитим наставним технологијама и њиховом применом у наставном процесу биологије. | |||||||||
Исход предмета |
На крају курса студенти ће моћи: да наведу различите категорије савремених наставних технологија; примене савремене наставне технологије у реализацији наставног процеса у основној и средњој школи; вреднују значај појединачних технологија у процесу поучавања и у чења, анализирају значај средстава и технологија у оптимизацији наставног процеса. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Појам наставне технологије (ужа и шира дефиниција). Однос дидактике и методике наставе биологије са наставном технологијом. Однос наставне технологије и наставних средстава. Класификација и основне особености различитих врста наставних технологија. Појам и класификација наставних средстава као основе наставне технологије. Функције наставних средстава у настави биологије. Дидактички захтеви за примену савремених наставних средстава у настави биологије. Улога наставника биологије у примени савремене наставне технологије. Нова информациона технологија и модернизација наставе биологије. Информатизација наставног процеса биологије. Вештачка интелигенција. Предности коришћења рачунара у настави биологије. Компјутерске симулације и виртуелене биолошке лабораторије. Настава на даљину применом електронских медија. Паметне табле, електронски уџбеници. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Садржај вежби у потпуности прати садржај теоријске наставе. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Станисављевић, Ј., Радоњић, С. (2009). Методика наставе биологије. Биолошки факултет Универзитета у Београду, Београд, стр.280. | |||||||||
2 | Станисављевић, Ј. (2010). Практикум из методике наставе биологије I-део. Биолошки факултет Универзитета у Београду, Београд, стр. 215. | |||||||||
3 | Станисављевић, Ј. (2011). Практикум из методике наставе биологије II-део. Биолошки факултет Универзитета у Београду, Београд, стр.151. | |||||||||
4 | Sharples, M. (2012). Innovating Pedagogy. Institute for Educational Technology, Open University, United Kingdom | |||||||||
5 | Clarc, R. C., Mayer, E. R. (2011). e-Learning and the science of instructions, Proven Guidelines for Consumers and Designers of multimedia Learning- third edition. 503. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
1 | 0 | 1 | 0 | |||||||
Методе извођења наставе |
Усмено излагање, разговор, методадемонстрације, метода илустрације, метода читања, писања и рада на тексту, практичан рад. Облици рада: фронтални, индивидуални, групни и рад у пару. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||||||||
практична настава | усмени испит | 50 | ||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 40 | |||||||||