Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Професор биологије
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Мастер академске студије, II ниво
Назив предмета Савремена наставна технологија у настави биологије
Наставник (за предавања) Јелена Д Станисављевић
Наставник/сарадник (за вежбе) Јелена Д Станисављевић
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 4 Статус предмета (обавезни/изборни) Обавезни
Услов  
Циљ
предмета
Упознавање студената будућих професора са различитим наставним технологијама и њиховом применом у наставном процесу биологије.
Исход
предмета
На крају курса студенти ће моћи: да наведу различите категорије савремених наставних технологија; примене савремене наставне технологије у реализацији наставног процеса у основној и средњој школи; вреднују значај појединачних технологија у процесу поучавања и у чења, анализирају значај средстава и технологија у оптимизацији наставног процеса.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Појам наставне технологије (ужа и шира дефиниција). Однос дидактике и методике наставе биологије са наставном технологијом. Однос наставне технологије и наставних средстава. Класификација и основне особености различитих врста наставних технологија. Појам и класификација наставних средстава као основе наставне технологије. Функције наставних средстава у настави биологије. Дидактички захтеви за примену савремених наставних средстава у настави биологије. Улога наставника биологије у примени савремене наставне технологије. Нова информациона технологија и модернизација наставе биологије. Информатизација наставног процеса биологије. Вештачка интелигенција. Предности коришћења рачунара у настави биологије. Компјутерске симулације и виртуелене биолошке лабораторије. Настава на даљину применом електронских медија.  Паметне табле, електронски уџбеници.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Садржај вежби у потпуности прати садржај теоријске наставе.
Литература
1 Станисављевић, Ј., Радоњић, С. (2009). Методика наставе биологије. Биолошки факултет Универзитета у Београду, Београд, стр.280. 
2 Станисављевић, Ј. (2010). Практикум из методике наставе биологије I-део. Биолошки факултет Универзитета у Београду, Београд, стр. 215. 
3 Станисављевић, Ј. (2011). Практикум из методике наставе биологије II-део. Биолошки факултет Универзитета у Београду, Београд, стр.151.
4 Sharples, M. (2012). Innovating Pedagogy. Institute for Educational Technology, Open University, United Kingdom
5 Clarc, R. C., Mayer, E. R. (2011). e-Learning and the science of instructions, Proven Guidelines for Consumers and Designers of multimedia Learning- third edition. 503.
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
1 0 1 0  
Методе
извођења
наставе
Усмено излагање, разговор, методадемонстрације, метода илустрације, метода читања, писања и рада на тексту, практичан рад. Облици рада: фронтални, индивидуални, групни и рад у пару.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
10 писмени испит  
практична настава   усмени испит 50
колоквијуми      
семинари 40