Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Професор биологије | |||||||||
Изборно подручје (модул) | ||||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Школска пракса | |||||||||
Наставник (за предавања) | Јелена Д Станисављевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Јелена Д Станисављевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 10 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Обавезни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Оспособљавање студената будућих професора биологије за рад у реалним условима у основној и средњој школи и примену стечених знања и вештина из методичког оквира наставних предмета. Упознавање са садашњом организацијом рада основне и средње школе и унапређивање наставног процеса биологије у целини. | |||||||||
Исход предмета |
Након завршетка курса студенти ће бити оспособљени да планирају и припреме реализацију часа, самостално реализују наставни час; анализирају ефикасност наставног процеса (изврше евалуацију и самоевалуацију) у основношколској и средњошколској настави биологије. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Практична примена стечених знања из методичког оквира наставних предмета у основношколској и средњешколској настави биологије (реализација писане припреме и наставног часа, израда инструмената за евидентирање и оцењивање: евиденциони картони, тестови знања, анкете, чек листе...). Увежбавање за припрему и примену различитих облика, метода,објеката, средстава наставног рада и дидактичких модела. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | ||||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Станисављевић, Ј. (2010). Практикум из методике наставе биологије I-део. Биолошки факултет Универзитета у Београду, Београд, стр. 215. | |||||||||
2 | Станисављевић, Ј. (2011). Практикум из методике наставе биологије II-део. Биолошки факултет Универзитета у Београду, Београд, стр.151. | |||||||||
3 | Станисављевић, Ј. (2009). Методички приручник и орјентациони распоред за наставнике биологије, уз уџбеник биологија за 5. разред основне школе. Завод за уџбенике. Београд, стр. 200. | |||||||||
4 | Станисављевић, Ј. (2011). Упоредни приказ ефикасности наставних модела за реализацију еколошких и општих биолошких програмских садржаја. Универзитет у Београду-Биолошки факултет, Београд, стр. 203. | |||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
0 | 0 | 0 | 3 | |||||||
Методе извођења наставе |
Усмено излагање, дијалог-монолог, демонстативно-илустративна метода и практичан рад. Облици рада : фронтални, индивидуални, групни и рад у пару. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
Припремање за наставни процес биологије, присуствовање часовима билогије у школи | 40 | писмени испит | ||||||||
практична настава | усмени испит | 60 | ||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | ||||||||||