Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Професор биологије
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Мастер академске студије, II ниво
Назив предмета Школски огледи и вежбе у настави биологије
Наставник (за предавања) Јелена Д Станисављевић
Наставник/сарадник (за вежбе) Јелена Д Станисављевић
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 6 Статус предмета (обавезни/изборни) Обавезни
Услов  
Циљ
предмета
Упознавање студената будућих наставника са методама демострације, практичних и лабораторијских радова и обучавање за примену огледа, практичних и лабораторијских радова у реализацији биолошких и еколошких програмских садржаја.
Исход
предмета
По завршетку курса студенти ће бити оспособљени да; рукују лабораторијским прибором и прибором за практичан рад; демонстрирају појединачне оперативне технике, практичне и лабораторијске радове, реализују наставне часове вежбања; критички анализирају успешност дидактичких модела у реализацији практичних и лабораторијских радова у настави.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Наставне методе у настави биологије. Методе демонстрације, практичних и лабораторијских радова. Појам огледа у настави биологије. Наставна и помоћна техничка средства за реализацију огледа у настави биологије. Примери реализације наставних јединица са применом огледа. 
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) (1): Посматрање биљне ћелије под микроскопом (покорица црног лука). (2): Издвајање хлорофила из листа. (3): Доказивање транспирације и дисања. (4): Разликовање делова једнополних и двополних цветова и цвасти. (5): Живот у капи воде. (6): Разврставање пужева и шкољки на основу изгледа љуштуре. (7): Дисекција рибе. (8): Упознавање грађе бубрега на моделу. (9): Доказивање угљен диоксида у издахнутом ваздуху. (10): Мерење пулса и крвног притиска човека.(11): Прикупљање података о стању и угрожености животне средине и предлагање одговарајућих мера заштите; (12) Тимски истраживачки пројекат везан за проблематику угрожавања непосредне животне средине уз поштовање принципа одрживог развоја; 
Литература
1 Станисављевић, Ј. Ђурашевић, С. (2011) Школски огледи и вежбе у настави биологије. Биолошки факултет Универзитета у Београду, Београд, стр.  109.
2 Станисављевић, Ј. (2011). Практикум из методике наставе биологије II-део. Биолошки факултет Универзитета у Београду, Београд, стр.151. 
3 Станисављевић, Ј. (2010). Практикум из методике наставе биологије I-део. Биолошки факултет Универзитета у Београду, Београд, стр. 215. 
4 Станисављевић, Ј (2009). Методички приручник и оријентациони распоред за наставнике биологије, Завод за уџбенике, Београд, стр. 205.
5 Станисављевић, Ј. (2011). Упоредни приказ ефикасности наставних модела за реализацију еколошких и општих биолошких програмских садржаја. Универзитет у Београду-Биолошки факултет, Београд, стр. 203. 
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
0 4 0 3  
Методе
извођења
наставе
Усмено излагање, разговор, демонстрација, практични и лабораторијски радови, писани радови. Облици наставе: фронтални, индивидуални, групни и рад у пару. Наставне активности подразумевају уводна предавања и сет од дванаест вежби-практичних активности.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
10 писмени испит  
практична настава 50 усмени испит 40
колоквијуми      
семинари