Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Професор биологије | |||||||||
Изборно подручје (модул) | ||||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Школски огледи и вежбе у настави биологије | |||||||||
Наставник (за предавања) | Јелена Д Станисављевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Јелена Д Станисављевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Обавезни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Упознавање студената будућих наставника са методама демострације, практичних и лабораторијских радова и обучавање за примену огледа, практичних и лабораторијских радова у реализацији биолошких и еколошких програмских садржаја. | |||||||||
Исход предмета |
По завршетку курса студенти ће бити оспособљени да; рукују лабораторијским прибором и прибором за практичан рад; демонстрирају појединачне оперативне технике, практичне и лабораторијске радове, реализују наставне часове вежбања; критички анализирају успешност дидактичких модела у реализацији практичних и лабораторијских радова у настави. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Наставне методе у настави биологије. Методе демонстрације, практичних и лабораторијских радова. Појам огледа у настави биологије. Наставна и помоћна техничка средства за реализацију огледа у настави биологије. Примери реализације наставних јединица са применом огледа. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | (1): Посматрање биљне ћелије под микроскопом (покорица црног лука). (2): Издвајање хлорофила из листа. (3): Доказивање транспирације и дисања. (4): Разликовање делова једнополних и двополних цветова и цвасти. (5): Живот у капи воде. (6): Разврставање пужева и шкољки на основу изгледа љуштуре. (7): Дисекција рибе. (8): Упознавање грађе бубрега на моделу. (9): Доказивање угљен диоксида у издахнутом ваздуху. (10): Мерење пулса и крвног притиска човека.(11): Прикупљање података о стању и угрожености животне средине и предлагање одговарајућих мера заштите; (12) Тимски истраживачки пројекат везан за проблематику угрожавања непосредне животне средине уз поштовање принципа одрживог развоја; | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Станисављевић, Ј. Ђурашевић, С. (2011) Школски огледи и вежбе у настави биологије. Биолошки факултет Универзитета у Београду, Београд, стр. 109. | |||||||||
2 | Станисављевић, Ј. (2011). Практикум из методике наставе биологије II-део. Биолошки факултет Универзитета у Београду, Београд, стр.151. | |||||||||
3 | Станисављевић, Ј. (2010). Практикум из методике наставе биологије I-део. Биолошки факултет Универзитета у Београду, Београд, стр. 215. | |||||||||
4 | Станисављевић, Ј (2009). Методички приручник и оријентациони распоред за наставнике биологије, Завод за уџбенике, Београд, стр. 205. | |||||||||
5 | Станисављевић, Ј. (2011). Упоредни приказ ефикасности наставних модела за реализацију еколошких и општих биолошких програмских садржаја. Универзитет у Београду-Биолошки факултет, Београд, стр. 203. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
0 | 4 | 0 | 3 | |||||||
Методе извођења наставе |
Усмено излагање, разговор, демонстрација, практични и лабораторијски радови, писани радови. Облици наставе: фронтални, индивидуални, групни и рад у пару. Наставне активности подразумевају уводна предавања и сет од дванаест вежби-практичних активности. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||||||||
практична настава | 50 | усмени испит | 40 | |||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | ||||||||||