Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Професор биологије
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Мастер академске студије, II ниво
Назив предмета Психологија
Наставник (за предавања) Бојана П. Шкорц
Наставник/сарадник (за вежбе) Бојана П. Шкорц
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 4 Статус предмета (обавезни/изборни) Обавезан
Услов  
Циљ
предмета
Упознавање студената са основама психологије личности и учења и стицање компетенција за образовни и педагошки рад са децом и младима.
Исход
предмета
Након завршетка курса студенти ће бити у могућности да: дефинишу појмове психологија личности, општа и когнитивна психологија; да примене стечена знања и принципе рада на личном плану и у формалном образовном процесу; активно учествују у ваннаставним и додатним облицима образовних програма; испоље социјалну и емоционалну прилагођеност у раду са децом и даровитим појединцима и групама; искажу осетљивост за разлике између индивидуа и потребе развојних узраста.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Увод у психологију, упознавање са принципима наставе и очекивањима, предмет психологије;  Органске основе психичких процеса; Интелигенција – структура, мерење, распоређивање, утицаји; Психологија личности - појам, тип, црта, факторске теорије; Психоаналитичка теорија личности; Теорије личности - Јунг, Фром, Левин, Адлер; Темперамент и карактер - појам, практична примена, индивидуалне разлике; Емоције – појам, развој, васпитање; Мотивација - основни мотиви и поремећаји мотива; Сложени мотиви – хијерархија мотива, Масловљева теорија; Ментални поремећаји и ментална хигијена;  Учење - појам, облици, вербално учење и образовање; Памћење - појам, врсте, знање и меморија, компетенције у образовању; Креативно мишљење - решавање проблема, креативност и образовање; Свест и измењена стања свести - хипноза, медитација, снови, психоактивне супстанце и злоупотреба.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад)  
Литература
1 Шкорц, Б. "Психологија 1"- скрипта, интерно издање Факултет ликовних уметности
2 Огњеновић, П.; Шкорц, Б. (2012) "Наше намере и осећања". Завод за уџбенике. Београд.
3 Шкорц, Б. (2012) "Креативност у интеракцији". Мостарт. Земун. Београд. 
4  
5  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
4 0 0 0  
Методе
извођења
наставе
Групна настава, до 50 студената. Предавања и визуелне презентације, дискусије и питања. Подразумева се директно учешће студената, као давање повратне информације о напредовању студента. Предавања, дискусије, радионице, демонстрације. 
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
10 писмени испит  
практична настава   усмени испит 40
колоквијуми 50    
семинари