Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија, Екологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије, I ниво | |||||||||
Назив предмета | Алголошки практикум | |||||||||
Наставник (за предавања) | др Јелена Ж. Кризманић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | др Сања И. Шовран, др Јелена Ж. Кризманић, Драгана Д. Предојевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | / | |||||||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | Алгологија | |||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета је упознавање и стицање основних практичних знања и вештина из области алгологије. | |||||||||
Исход предмета |
Након успешно завршеног предмета студенти су (би требало да буду) оспособљени да: дефинишу основне методе за сакупљање алголошких узорака, употребе одговарајуће методе при сакупљању различитих алголошких узорака, примене основне методе лабораторијске припреме различитих алголошких узорака, изврше прављење привремених и трајних микроскопских препарата алги, упореде основне начине анализе алголошких узорака, користе лупу и светлосни микроскоп. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Теоретски преглед основних метода сакупљања, припреме и анализе различитих узорака алги. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Основне методе сакупљања различитих узорака алги. Методе фиксирања, конзервирања и бојења различитих узорака алги. Методе прављења привремених и трајних препарата различитих алги. Рад са лупом и свелосним микроскопом у алгологији. Основне методе анализе различитих узорака алги. Основне методе гајења алги. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Кризманић, Ј., Шовран, С. и Субаков-Симић, Г. (2012). Практикум из алгологије. Београд: Биолошки факултет. | |||||||||
2 | Taylor, J.C., Harding, W.R. & Archibald, C.G.M. (2007). A Methods Manual for the Collection, Preparation and Analysis of Diatom Samples, Version 1.0. Pretoria: Water Research Commission. | |||||||||
3 | Karlson, B., Cusack, C. and Bresnan, E. (2010). Microscopic and molecular methods for quantitative phytoplankton analysis. Paris: Intergovernmental Oceanographic Commission of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. | |||||||||
4 | Hauer, F.R. and Lamberti, G.A. (1996): Methods in stream ecology. London: Academic Press. | |||||||||
5 | Charles, D.C., Knowles, C. and Davis, R.S. (2002): Protocols for the analysis of algal samples collected as part of the U.S. Geological Survey National Water-Quality Assessment Program. Philadelphia: The Academy of Natural Sciences, Patrick Center for Environmental Research–Phycology Section. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
1 | 1 | 1 | ||||||||
Методе извођења наставе |
Теоретска настава. Практична настава, теренски рад, лабораторијске вежбе и студијски истраживачки рад (лабораторијска припрема узорака и израда различитих трајних препарата алги). | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | 50 | ||||||||
практична настава | 30 | усмени испит | ||||||||
колоквијуми | 20 | |||||||||
семинари | ||||||||||