Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Биологија
Изборно подручје (модул) Биологија, Екологија
Врста и ниво студија Основне академске студије, I ниво
Назив предмета Алголошки практикум
Наставник (за предавања) др Јелена Ж. Кризманић
Наставник/сарадник (за вежбе) др Сања И. Шовран, др Јелена Ж. Кризманић, Драгана Д. Предојевић
Наставник/сарадник (за ДОН) /
Број ЕСПБ 4 Статус предмета (обавезни/изборни) изборни
Услов Алгологија
Циљ
предмета
Циљ предмета је упознавање и стицање основних практичних знања и вештина из области алгологије.
Исход
предмета
Након успешно завршеног предмета студенти су (би требало да буду) оспособљени да: дефинишу основне методе за сакупљање алголошких узорака, употребе одговарајуће методе при сакупљању различитих алголошких узорака, примене основне методе лабораторијске припреме различитих алголошких узорака, изврше прављење привремених и трајних микроскопских препарата алги, упореде основне начине анализе алголошких узорака, користе лупу и светлосни микроскоп.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Теоретски преглед основних метода сакупљања, припреме и анализе различитих узорака алги.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Основне методе сакупљања различитих узорака алги. Методе фиксирања, конзервирања и бојења различитих узорака алги. Методе прављења привремених и трајних препарата различитих алги. Рад са лупом и свелосним микроскопом у алгологији. Основне методе анализе различитих узорака алги. Основне методе гајења алги.
Литература
1 Кризманић, Ј., Шовран, С. и Субаков-Симић, Г. (2012). Практикум из алгологије. Београд: Биолошки факултет.
2 Taylor, J.C., Harding, W.R. & Archibald, C.G.M. (2007). A Methods Manual for the Collection, Preparation and Analysis of Diatom Samples, Version 1.0. Pretoria: Water Research Commission.
3 Karlson, B., Cusack, C. and Bresnan, E. (2010). Microscopic and molecular methods for quantitative phytoplankton analysis. Paris: Intergovernmental Oceanographic Commission of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.
4 Hauer, F.R. and Lamberti, G.A. (1996): Methods in stream ecology. London: Academic Press.
5 Charles, D.C., Knowles, C. and Davis, R.S. (2002): Protocols for the analysis of algal samples collected as part of the U.S. Geological Survey National Water-Quality Assessment Program. Philadelphia: The Academy of Natural Sciences, Patrick Center for Environmental Research–Phycology Section.
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
1 1   1  
Методе
извођења
наставе
Теоретска настава. Практична настава, теренски рад, лабораторијске вежбе и студијски истраживачки рад (лабораторијска припрема узорака и израда различитих трајних препарата алги).
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
  писмени испит 50
практична настава 30 усмени испит  
колоквијуми 20    
семинари