Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија, Екологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије, I ниво | |||||||||
Назив предмета | Анатомија и морфологија биљака | |||||||||
Наставник (за предавања) | Соња Н. Дулетић-Лаушевић, Славица М. Грујић, Ана М. Џамић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Славица М. Грујић, Ана М. Џамић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 7 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета је да студенти схвате грађу и функцију биљне ћелије, биљних ткива и вегетативних и генеративних органа. | |||||||||
Исход предмета |
По завршетку курса, студенти су оспособљени да: 1. опишу ћелијске органеле карактеристичне за биљну ћелију и дефинишу њихове функције, 2. разликују биљна ткива према грађи и функцији, 3. повезују грађу и функцију ткива у оквиру биљних органа и целог организма, 4. распознају везу између грађе биљака, услова средине и њихове систематске припадности, 5. разликују типове размножавања, 6. анализирају анатомске и морфолошке разлике међу биљним групама, 7. синтетизују знање из практичне и теоријске наставе. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Ботаника. Значај биљака. Биљна ћелија: опште и специфичне карактеристике. Биљна ткива: класификација према облицима, грађи ћелија, функцијама; творна ткива, трајна ткива. Биљни органи: анатомска грађа и морфологија корена, стабла, листа. Размножавање биљака, Бесполно, полно размножавање. Скривеносеменице: цвет, цвасти, полинација; оплођење, образовање ендосперма, ембриона. Семена. Плодови. Распростирање семена и плодова. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Посматрање и анализа микроскопских препарата са пресецима биљних органа: примарнa и секундарна грађа стабла, корена. Грађа листова голосеменица, дикотила и монокотила. Проучавање свежих и хербаризованих морфолошких објеката: клица монокотила и дикотила, морфологија и метаморфозе корена, морфологија и метаморфозе изданка, морфологија и метаморфозе листа, Цвет, типови цвасти. Плодови: делови, класификација. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Petković, B., Merkulov, Lj., Duletić-Laušević, S. (2012): Anatomija i morfologija biljaka sa praktikumom | |||||||||
2 | Rudall P. (2007): Anatomy of Flowering Plants. Cambridge Univ. Press. | |||||||||
3 | Beck, C.B. (2005): An Introduction to Plant Structure and Development. Cambridge Univ. Press. | |||||||||
4 | Bell, A.D. and Bryan, A. (2008): Plant Form. Timber Press Inc. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
3 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
предавања, вежбе, консултације | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | |||||||||
практична настава | 15 | усмени испит | 50 | |||||||
колоквијуми | 35 | |||||||||
семинари | ||||||||||