Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија, Екологија, Молекуларна биологија и физиологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије, I ниво | |||||||||
Назив предмета | Биологија ракова | |||||||||
Наставник (за предавања) | Драгана М. Миличић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | ||||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | Тамара С. Каран Жнидаршич | |||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | нема | |||||||||
Циљ предмета |
Студенти треба да се упознају са диверзитетом
ракова (систематским, еколошким и фаунистичким) и да знају да распознају
главне морфолошко-функциjске одлике ракова у оквиру различитих група. |
|||||||||
Исход предмета |
Студент је стекао шири увид у диверзитет Crustacea, и стекао знања о могућностима практичне примене ракова и њихових деривата и гајењу ракова у аквакултури. Студент уме да презентује и дискутује стечена знања из области крустацеологије. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Диверзитет ракова. Морфолошке одлике главних група. Репродукција. Специфичности ембрионалног и постембрионалног развића. Начин живота и сезонске промене. Варијабилност животног циклуса. Специјалне адаптације. Дијапауза. Интерспецијски односи. Паразити и епибионти ракова. Инвазивне врсте. Економски значај ракова. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Израда мини-пројекта на тему одабраних аспеката биологије појединих група ракова. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Петров, Б., Миличић Д. (2011). Биологија ракова са аквакултуром – Ауторизована скрипта са радним листовима.Београд: Биолошки факултет. | |||||||||
2 | Martin, J.W., Davis, G.E. (2001). An updated classification of the recent crustacean. Natural History Museum of Los Angeles County | |||||||||
3 | Martin, J.W., Olesen, J., Høeg, J.T. (Eds) (2014). Atlas of Crustacean Larvae. BaltimoreUSA: Johns Hopkins University Press | |||||||||
4 | Fryer, G. (1982). The parasitic Copepoda and Branchiura of British freshwater fishes.UK: Freshwater Biological Association | |||||||||
5 | Bliss, D.E. (Ed.) (1982). The Biology of Crustacea. Academic press | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 1 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Фронтална настава. Индивидуални и групни рад. Презентација тематског мини-пројекта. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
30 | писмени испит | 30 | |||||||
практична настава | усмени испит | |||||||||
колоквијуми | 20 | |||||||||
семинари | 20 | |||||||||