Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија, Екологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије | |||||||||
Назив предмета | Екологија гљива | |||||||||
Наставник (за предавања) | Милица В. Љаљевић Грбић, Јелена Б. Вукојевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Милица В. Љаљевић Грбић, Јелена Б. Вукојевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
Услов | Положен испит Микологија | |||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета је да студенти схвате различитост инеракције гљива са другим организмима и супстратима и упознају основе улоге гљива у различитим екосиситемима. | |||||||||
Исход предмета |
Студент разврстава и групише макромицете и изолате микромицета, препознаје карактеристичне особине, описује их. Студент утврђује и разликујуе састав заједнице микрогљива на биљкама. Уз помоћ наставника студент узима узорке, идентификује гљиве, дискутује о улози специфичних заједница гљива на различитим супстратима и пише студијско-истраживачки рад. Студент зна да прилагоди и искористи адекватну методу за узорковање, култивацију и идентификацију макро и микромицета. Студент примењује програме пакета Microsoft office током израде и презентације студијско-истраживачког рада. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Улога гљива у екосистемима. Еколошки фактори који утичу на развој гљива: температура, концентрација водоничних јона, влажност и осмотски потенцијал, светлост; Животне стратегије гљива; Еколошке групе гљива: гљиве филосфере; гљиве хумани патогени; гљиве контаминанти хране и продуценти микотоксина; аеромикобиота. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Сакупљање узорака макромицета и биљног материјала за миколошку анализу заједнице микрогљива лисних површина и других биљних делова. Идентификација макромицета и култивација узорака биљног материјала методом влажне коморе или инокулацијом на хранљиве подлоге. Квалитативна и квантитативна анализа заједнице. Карактризација одабраних изолата. Писање студијско-истраживачког рада и припрема презентације. Одбрана студијско истраживачког рада. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Dix, N. & Webster, J. (1995): Fungal ecology. Chapman & Hall. | |||||||||
2 | Muntanola-Cvetkovic, M. (1987): Opšta mikologija. NIRO Književne novine. | |||||||||
3 | ||||||||||
4 | ||||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
1 | 2 | 2 | ||||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска и практична (теренска и лабораторијска) настава и истраживачки рад. Предавања уз Power Point презентацију; Континуиране консултације; Провера остварености исхода писменим испитом. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | 50 | ||||||||
практична настава | 10 | усмени испит | ||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 40 | |||||||||