Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Биологија
Изборно подручје (модул) Биологија, Екологија
Врста и ниво студија Основне академске студије
Назив предмета Екологија гљива
Наставник (за предавања) Милица В. Љаљевић Грбић, Јелена Б. Вукојевић
Наставник/сарадник (за вежбе) Милица В. Љаљевић Грбић, Јелена Б. Вукојевић
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) Изборни
Услов Положен испит Микологија
Циљ
предмета
Циљ предмета је да студенти схвате различитост инеракције гљива са другим организмима и супстратима и упознају основе улоге гљива у различитим екосиситемима.
Исход
предмета
Студент разврстава и групише макромицете и изолате микромицета, препознаје карактеристичне особине, описује их. Студент утврђује и разликујуе састав заједнице микрогљива на биљкама. Уз помоћ наставника студент узима узорке, идентификује гљиве, дискутује о улози специфичних заједница гљива на различитим супстратима и пише студијско-истраживачки рад. Студент зна да прилагоди и искористи адекватну методу за узорковање, култивацију и идентификацију макро и микромицета. Студент примењује програме пакета Microsoft office током израде и презентације студијско-истраживачког рада.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Улога гљива у екосистемима. Еколошки фактори који утичу на развој гљива: температура, концентрација водоничних јона, влажност и осмотски потенцијал, светлост; Животне стратегије гљива; Еколошке групе гљива: гљиве филосфере; гљиве хумани патогени; гљиве контаминанти хране и продуценти микотоксина; аеромикобиота.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Сакупљање узорака макромицета и биљног материјала за миколошку анализу заједнице микрогљива лисних површина и других биљних делова. Идентификација макромицета и култивација узорака биљног материјала методом влажне коморе или инокулацијом на хранљиве подлоге. Квалитативна и квантитативна анализа заједнице. Карактризација одабраних изолата. Писање студијско-истраживачког рада и припрема презентације. Одбрана студијско истраживачког рада. 
Литература
1 Dix, N. & Webster, J. (1995): Fungal ecology. Chapman & Hall.
2 Muntanola-Cvetkovic, M. (1987): Opšta mikologija. NIRO Književne novine.
3  
4  
5  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
1 2   2  
Методе
извођења
наставе
Теоријска и практична (теренска и лабораторијска) настава и истраживачки рад. Предавања уз Power Point презентацију; Континуиране консултације; Провера остварености исхода писменим испитом.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
  писмени испит 50
практична настава 10 усмени испит  
колоквијуми      
семинари 40