Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија, Екологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије, I ниво | |||||||||
Назив предмета | Ендемична и реликтна педофауна Балканског полуострва | |||||||||
Наставник (за предавања) | Рајко Н. Димитријевић, Лука Р. Лучић, Слободан Е. Макаров, Владимир Т. Томић, Бојан М. Митић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Борис Д. Дудић, Драган Ж. Антић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Стицање основних знања о ендемичној и реликтној фауни | |||||||||
Исход предмета |
Упознавање са Балканским ендемичним и реликтним формама и значају њихове конзервације. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Центри ендемизма, Генеза и диверзификација ендемичне и реликтне педофауне, Високо-планинска ендемична и реликтна педофауна: физички фактори, структуралне и бихевиоралне адаптације ендемичних и реликтних таксона, веретикална и хоризонтална зонација, Типови станишта, Ендемичне и реликтне форме на Балканском полуострву, Конзервација и мониторинг ендемичних и реликтних таксона. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Практична настава: практичне вежбе, теренска пракса, студијски истраживачки рад. Практична настава: практичне вежбе, експериментални рад. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Makarov, S. E., Ćurčić B. P. M., Lučić, L. R. (2013). Pedozoologija. Univerzitet u Beogradu - Biološki fakultet, 1-283. | |||||||||
2 | Savory, T. H. (1971). Evolution in the Arachnida. Merrow, Watford. | |||||||||
3 | Karaman, I., Makarov, S., Horvatovi', M. (2015). Osnovi biospeleologije. Novi Sad, 1-215. | |||||||||
4 | ||||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | 0 | 0 | 0 | ||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска настава, практичне вежбе, експериментални рад, теренска пракса. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 0 | |||||||
практична настава | 0 | усмени испит | 60 | |||||||
колоквијуми | 0 | |||||||||
семинари | 30 | |||||||||