Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Екологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије, I ниво | |||||||||
Назив предмета | Физичка географија | |||||||||
Наставник (за предавања) | Радовић, И, Дејан | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Радовић, И, Дејан | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Основни циљ курса је да се студенти упознају са
најважнијим појавама и процесима у географском омотачу Земље – литосфери, атмосфери и хидросфери |
|||||||||
Исход предмета |
Оспособљавање студената да користе инфомрације
и знања из физичке географије у сопственим еколошким истраживањима, као и да самостално предлажу и предузимају конкретне мера заштите појединих елемената природне средине. |
|||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Предмет проучавања и подела физичке географије.
Литосфера: Ендогене силе и њихов значај за формирање рељефа; Процес механичког разоравања и хемијског распадања стена; Ерозија тла-плувијална ерозија, денудација и клижење тла; Флувијална ерозија; Крашка ерозија; Прибрежна ерозија; Глацијална и периглацијална ерозија; Еолска ерозија; Геоморфолошка регионализација и геоморфолошко картирање. Атмосфера: Састав и структура атмосфере; Клима, климатски фактори и климатски елементи; Атмосфера и време; Макроклима, мезоклима и микроклима; Урбана клима; Елементи примењене климатологије; Антропогени утицаји на време и климу. Хидросфера: Распрострањење воде на Земљи и водни биланс; Хемијске и физичке особине воде; Подземне воде-настанак, типови, кретање и режим издани, вода у красу, извори, минералне воде, хидрогеотермална енергија; Реке-типови водотока, елементи речног тока, долина и речно корито, кретање воде у речном кориту, речни режим; Језера-настанак, подела, кретање језерске воде, термички режим; Мочваре-постанак, типови и значај; Океани и мора-хемијске и физичке особине воде, облици кретања воде; |
|||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Имена наставних јединица практичне наставе у
највећој мери одговарају именима основних наставних јединица теоријске наставе. |
|||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Петровић, Д., Манојловић, П. (1997): Геоморфологија. Географски факултет, Београд. | |||||||||
2 | Дукић, Д. (1998): Климатологија. Географски факултет, Београд. | |||||||||
3 | Дукић, Д., Гавриловић, Љ. (2006): Хидрологија. Завод за уџбенике и наставна средства, Београд. | |||||||||
4 | ||||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | 0 | 0 | 0 | ||||||
Методе извођења наставе |
||||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 50 | |||||||
практична настава | усмени испит | |||||||||
колоквијуми | 40 | |||||||||
семинари | ||||||||||