Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија | |||||||||
Врста и ниво студија | основне академске студије I ниво | |||||||||
Назив предмета | Физиологија животиња БИО | |||||||||
Наставник (за предавања) | Предраг З. Вујовић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Предраг З. Вујовић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 7 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |||||||
Услов | Морфологија и анатомија бескичмењака, Морфологија и анатомија хордата, Динамичка биохемија, Општа физиологија | |||||||||
Циљ предмета |
Циљ овог курса је да помогне студентима да
развију и усаврше нове методе учења, као и да стекну сигурност у своје знање
и разумевање сложених физиолошких процеса.Појединачни циљеви курса: Студент
који заврши овај курс требало би да буде оспособљен да: 1.)Препозна опште
теме и обрасце који се понављају у физиолошким процесима, као и да за сваку
тему/образац наведе конкретан пример; 2.) Опише основе анатомије сваког органског система; 3.) Објасни механизме функционисања органских система; 4.) Направи разлику између телеолошког и механистичког приступа изучавању физиолошких процеса; 5.) Направи списак сличности и разлика физиолошких процеса који се одвијају у различитим органским системима; 6.) Интегрише функције органских система које доприносе одржавању хоместазе; 7.) Интерпретира резултате представљене у форми графика; 8.) Направи приказе физиолошких процеса у форми мапа; 9.) Препозна шта му/јој није јасно у разумевању одређених физиолошких процеса. |
|||||||||
Исходи учења | Исходи учења су у директној вези са циљевима и подразумевају да ће студент након завршеног курса овладати терминологије којом ће бити у стању да прецизно излаже информације у вези са анатомијом и физиологијом. У складу са Блумовом таксонијом, осим базичног (тзв. фактичког) знања, студент ће имати развијене и више нивое резумевања градива (концептуално знање) што подразумева: способност објашњавања односа структуре и функције на различитим нивоима организације анималних организама, способност интерпретације концепта хоместазе и објашњавања механизама уклљчених у одржавање хомеостазе, способност анализирања и сагледавања повезаности функције разних органских система у свакодневном функционисању организма. Један од битних исхода овог курса јесте и повећање сигурости студената у сопствено знање | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Курс обухвата физиологију органских система животиња, са посебним нагласком на интеграцију кардиоваскуларне, респираторне, гастроинтестиналне и бубрежне физиологије. На почетном делу курса студенти ће бити упознати са општим обрасцима карактеристичним за функцију различитих органских система. Затим ће бити обрађивана функција нервног и ендокриног система, као два главна интеграциона системa. Након тога ће бити изучавана физиологија кардиоваскуларног, респираторног и дигестивног система,а након обраде физиолоије бубрежног система, акценат ће бити стављен на интегрисаност функције обрађених органских система у свакодневном функционасианју организма. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Практична настава ће обухватити решавање задатака различитих нивоа сложености које ће студентима омогућити да током семестра потепено и континуирано развијају више нивое разумевња физиолошких процеса. Овај процесће бити потпомогнут употребом компјутерских програма који симулирају различите физиолошке и патофизиолошке процесе. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Ђорђевић, J. (2013). Физиологија животиња. Београд, Биолошки факултет. | |||||||||
2 | Silverthorn, D.U. (2014) Human Physiology An Integrated Approach, Pearson Longman | |||||||||
3 | ||||||||||
4 | ||||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
традиционално предавање, употребом система за колективно одговарање, групни рад, систем анонимног одговарања и анализирања датих одговора | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
5 | писмени испит | 15 | |||||||
практична настава | 5 | усмени испит | 30 | |||||||
колоквијуми | 45 | |||||||||
семинари | 0 | |||||||||