Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Биологија
Изборно подручје (модул) Биологија
Врста и ниво студија основне академске студије I ниво
Назив предмета Физиологија животиња БИО
Наставник (за предавања) Предраг З. Вујовић
Наставник/сарадник (за вежбе) Предраг З. Вујовић
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 7 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов Морфологија и анатомија  бескичмењака, Морфологија и анатомија  хордата, Динамичка биохемија, Општа физиологија
Циљ
предмета
Циљ овог курса је да помогне студентима да развију и усаврше нове методе учења, као и да стекну сигурност у своје знање и разумевање сложених физиолошких процеса.Појединачни циљеви курса: Студент који заврши овај курс требало би да буде оспособљен да: 1.)Препозна опште теме и обрасце који се понављају у физиолошким процесима, као и да за сваку тему/образац наведе конкретан пример;
2.) Опише основе анатомије сваког органског система;
3.) Објасни механизме функционисања органских система;
4.) Направи разлику између телеолошког и механистичког приступа изучавању физиолошких процеса;
5.) Направи списак сличности и разлика физиолошких процеса који се одвијају у различитим органским системима;
6.) Интегрише функције органских система које доприносе одржавању хоместазе;
7.) Интерпретира резултате представљене у форми графика;
8.) Направи приказе физиолошких процеса у форми мапа;
9.) Препозна шта му/јој није јасно у разумевању одређених физиолошких процеса.
Исходи учења Исходи учења су у директној вези са циљевима и подразумевају да ће студент након завршеног курса овладати терминологије којом ће бити у стању да прецизно излаже информације у вези са анатомијом и физиологијом. У складу са Блумовом таксонијом, осим базичног (тзв. фактичког) знања, студент ће имати развијене и више нивое резумевања градива (концептуално знање) што подразумева: способност објашњавања односа структуре и функције на различитим нивоима организације анималних организама, способност интерпретације концепта хоместазе и објашњавања механизама уклљчених у одржавање хомеостазе, способност анализирања и сагледавања повезаности функције разних органских система у свакодневном функционисању организма. Један од битних исхода овог курса јесте и повећање сигурости студената у сопствено знање 
Садржај предмета
Теоријска
настава
Курс обухвата физиологију органских система животиња, са посебним нагласком на интеграцију кардиоваскуларне, респираторне, гастроинтестиналне и бубрежне физиологије. На почетном делу курса студенти ће бити упознати са општим обрасцима карактеристичним за функцију различитих органских система. Затим ће бити обрађивана функција нервног и ендокриног система, као два главна интеграциона системa. Након тога ће бити изучавана физиологија кардиоваскуларног, респираторног и дигестивног система,а након обраде физиолоије бубрежног система, акценат ће бити стављен на интегрисаност функције обрађених органских система у свакодневном функционасианју организма.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Практична настава ће обухватити решавање задатака различитих нивоа сложености које ће студентима омогућити да током семестра потепено и континуирано развијају више нивое разумевња физиолошких процеса. Овај процесће бити потпомогнут употребом компјутерских програма који симулирају различите физиолошке и патофизиолошке процесе.
Литература
1 Ђорђевић, J. (2013). Физиологија животиња. Београд, Биолошки факултет.
2 Silverthorn, D.U. (2014) Human Physiology An Integrated Approach, Pearson Longman
3  
4  
5  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 2      
Методе
извођења
наставе
традиционално предавање, употребом система за колективно одговарање, групни рад, систем анонимног одговарања и анализирања датих одговора
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
5 писмени испит 15
практична настава 5 усмени испит 30
колоквијуми 45    
семинари 0