Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Екологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије I ниво | |||||||||
Назив предмета | Физиологија човека | |||||||||
Наставник (за предавања) | Ђурашевић Ф. Синиша | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | ||||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | Ђурашевић Ф. Синиша | |||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |||||||
Услов | Анатомија и морфологија хордата | |||||||||
Циљ предмета |
Значај физиолошких процеса и механизама њихове регулације код различитих животињских врста. | |||||||||
Исход предмета |
По завршетку курса студенти ће умети да: - Коришћењем развијеног речника неопходне терминологије ефикасно комуницирају у области физиологије; - Препознају основне анатомске структуре тела и детаљно објасне физиолошке функције органских система; - Препознају и објасне принцип хомеостазе и улогу повратне петље за контролу физиолошких система; - Искористе анатомско знање у циљу предвиђања физиолошке функције и физиолошко знање у циљу предвиђања карактеристика анатомских структура; - Препознају и објасне односе унутар- и између анатомских и физиолошких система животиње. - Направе везу између теоријског знања и ситуација у реалном свету, укључујући ту и способност одабира и доношења одлука о здравом начину живота; - Демонстрирају основне лабораторијске процедуре неопходне за процену физиолошке функције органских система; - Интерпретирају графиконе основних физиолошких функција. - Смислено и са циљем уведе ученика у наставну област; - Развије код ученика кључне компетенције које су неопходне за живот у модерном друштву; - Промовише друштвено одговорно понашање и здраве стилове живота; - Испланира поучавање и учење тако да поред специфичних предметних и исхода и компетенција, оно допринесе остваривању општих исхода образовања и васпитања и развоју општих и специфичних компетенција; - Испланира и примени различите методе, технике и облике рада ради ефикасног наставног процеса; - Испланира и реализује наставу водећи рачуна o хоризонталној и вертикалној повезаности садржаја; - Испланира и реализује наставу ослањајући се на искуства ученика, примере из cвакодневног живота, актуелна достигнућа/научне новине. |
|||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Проучавање животних процеса и механизама њихове регулације, органских функција у низу животињских група и анализа сличности и разлика физиолошких процеса савремених животиња: Телесне течности; Циркулација телесних течности; Размена гасова; Исхрана и варење; Телесна температура и терморегулација; Физиологија екскреције; Нервна регулација; Физиологија чула. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Виртуелна физиолошка лабораторија | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Comparative animal physiology, Philip C. Withers, Saunders College Publishing, 1992. | |||||||||
2 | Eckert animal physiology, David Randall, Waren Burggren, Kathleen French, W. H. Freeman and Company, New York, 1997. | |||||||||
3 | ||||||||||
4 | ||||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
3 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска и практична (вежбе) настава, лабораторијски рад, рад за компјутерима, консултације. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||||||||
практична настава | 10 | усмени испит | 30 | |||||||
колоквијуми | 50 | |||||||||
семинари | ||||||||||