Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Биологија
Изборно подручје (модул) Екологија
Врста и ниво студија Основне академске студије I ниво
Назив предмета Физиологија човека
Наставник (за предавања) Ђурашевић Ф. Синиша
Наставник/сарадник (за вежбе)  
Наставник/сарадник (за ДОН) Ђурашевић Ф. Синиша
Број ЕСПБ 6 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов Анатомија и морфологија хордата
Циљ
предмета
Значај физиолошких процеса и механизама њихове регулације код различитих животињских врста.
Исход
предмета
По завршетку курса студенти ће умети да:
- Коришћењем развијеног речника неопходне терминологије ефикасно комуницирају у области физиологије;
- Препознају основне анатомске структуре тела и детаљно објасне физиолошке функције органских система;
- Препознају и објасне принцип хомеостазе и улогу повратне петље за контролу физиолошких система;
- Искористе анатомско знање у циљу предвиђања физиолошке функције и физиолошко знање у циљу предвиђања карактеристика анатомских структура;
- Препознају и објасне односе унутар- и између анатомских и физиолошких система животиње.
- Направе везу између теоријског знања и ситуација у реалном свету, укључујући ту и способност одабира и доношења одлука о здравом начину живота;
- Демонстрирају основне лабораторијске процедуре неопходне за процену физиолошке функције органских система;
- Интерпретирају графиконе основних физиолошких функција.

- Смислено  и са циљем уведе ученика у наставну област;
- Развије код ученика кључне компетенције које су неопходне за живот у модерном друштву;
- Промовише друштвено одговорно понашање и здраве стилове живота;
- Испланира поучавање и учење тако да поред специфичних предметних и исхода и компетенција, оно допринесе остваривању општих исхода образовања и васпитања и развоју општих и специфичних компетенција;
- Испланира и примени различите методе, технике и облике рада ради ефикасног наставног процеса;
- Испланира и реализује наставу водећи рачуна o хоризонталној и вертикалној повезаности садржаја;
- Испланира и реализује наставу ослањајући се на искуства ученика, примере из cвакодневног живота, актуелна достигнућа/научне новине.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Проучавање животних процеса и механизама њихове регулације, органских функција у низу животињских група и анализа сличности и разлика физиолошких процеса савремених животиња: Телесне течности; Циркулација телесних течности; Размена гасова; Исхрана и варење; Телесна температура и терморегулација; Физиологија екскреције; Нервна регулација; Физиологија чула. 
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Виртуелна физиолошка лабораторија
Литература
1 Comparative animal physiology, Philip C. Withers, Saunders College Publishing, 1992. 
2 Eckert animal physiology, David Randall, Waren Burggren, Kathleen French, W. H. Freeman and Company, New York, 1997.
3  
4  
5  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
3   2    
Методе
извођења
наставе
Теоријска и практична (вежбе) настава, лабораторијски рад, рад за компјутерима, консултације.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
10 писмени испит  
практична настава 10 усмени испит 30
колоквијуми 50    
семинари