Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија; Екологија | |||||||||
Врста и ниво студија | основне академске студије | |||||||||
Назив предмета | Јестиве и лековите гљиве | |||||||||
Наставник (за предавања) | Мирјана М Стајић и Јелена Б Вукојевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | ||||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | Мирјана М Стајић и Јелена Б Вукојевић | |||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | положен основни предмет Микологија | |||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета је да се студенти упознају са нутритивним и лековитим својствима макромицета, методама и проблемима комерцијалног гајења као и путем развоја лекова на бази њихових биолошки активних једињења. . | |||||||||
Исход предмета |
Студент препознаје јестиве и лековите гљиве. Студент анализира стечено знање и ствара слику о хранљивој вредности и лековитим својствима гљива и процењује њихов значај у исхрани и лечењу човека. Студент је оспособљен да примени методе комерцијалног гајења високо цењених јестивих и лековитих врста гљива. Студент познаје најчешће патогене и штеточине у гајилиштима и процењује најефикасније мере борбе. Студент активно учествује у стицању нових знања. Студент стиче вештине сакупљања научних радова, тумачења и представљања резултата. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Историјат коришћења јестивих и лековитих врста гљива; Хранљива вредност плодоносних тела макромицета; Комерцијално гајење макромицета и њихове болести и штеточине; Биолошки активна једињења макромицета и њихове активности; Развој лекова на бази макромицета; Контрола квалитета и безбедност коришћења препарата на бази лековитих врста гљива. | ||||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Израда и презентација семинарског рада | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Стајић, М. Нутритивна својства и медицински потенцијал макромицета | |||||||||
2 | ||||||||||
3 | ||||||||||
4 | ||||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Предавања уз Power Point презентацију; Континуиране консултације; Провера остварености исхода усменим испитом. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | |||||||||
практична настава | усмени испит | 60 | ||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 40 | |||||||||