Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија, Екологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије, I ниво | |||||||||
Назив предмета | Микологија | |||||||||
Наставник (за предавања) | Јелена Б. Вукојевић, Мирјана М. Стајић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Јелена Б. Вукојевић, Мирјана М. Стајић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета је да студенти стекну основна знања о гљивама, њиховој разноврсности, односу према другим организмима и значају за човека. | |||||||||
Исход предмета |
Студент препознаје, групише и именује гљиве.
Студент је оспособљен да примени стечена знања и разликује продуценте
микотоксима и антибиотика, јестиве и лековите врсте гљива, изазиваче микоза,
микотоксикоза и кварења хране. Студент анализира стечено знање и ствара слику
о месту гљива у живом свету и процењује њихов значај. Студент стиче вештину
руковања микроскопом, идентификовања и представљања објеката. |
|||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Mесто гљива у живом свету. Соматска фаза, раст и исхрана гљива. Примарни и секундарни метаболизам и њихови продукти. Репродукција гљива. Принципи систематике и класификације гљива. Значај и класификација гљива и карактеристике виших таксона. Опште карактеристике Myxomycota и Eumycota. Карактеристике лишајева. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Упознавање са типичним представницима одређених таксономских група гљива: Myxomycota, Mastigomycotina, Zygomycotina, Ascomycotina, Basidiomycotina и Deuteromycotina. Класификација и представници раздела Lichenes. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Вукојевић, Ј. (1998). Практикум из микологије и лихенологије. ННК Интернационал, Београд. | |||||||||
2 | Мунтањола-Цветковић, М. (1987). Општа микологија. НИРО Књижевне новине. Београд. | |||||||||
3 | Alexopulos, C. J., Mims, C. W. & Blackwell, M. (1996). Introductory mycology. John Wiley & Sons, INC. | |||||||||
4 | Kendrick, B. (1985):,The Fifth Kingdom. Mycologue Publications, Waterloo. Ontario. | |||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска настава са Power Point презентацијама. Практична настава са Power Point презентацијама, микроскопским препаратима и хербарским материјалом. Провера знања улазним колоквијумом за сваку вежбу и усменим испитом. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | |||||||||
практична настава | усмени испит | 50 | ||||||||
колоквијуми | 50 | |||||||||
семинари | ||||||||||