Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Екологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије, I ниво | |||||||||
Назив предмета | Основи екологије микроорганизама | |||||||||
Наставник (за предавања) | Тања С. Берић, Славиша М. Станковић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Тања С. Берић, Славиша М. Станковић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | Микробиологија | |||||||||
Циљ предмета |
Схватање корелација микроорганизама и њихове животне средине. Савладавање основних принципа микробијалне екологије. | |||||||||
Исход предмета |
Студент: -дефинише основне принципе екологије микроорганизама; -анализира улогу и значај диверзитета и функције микроорганизама у екосистемима; -описује интеракције микроорганизама унутар заједнице и са другим организмима; -вреднује методе микробијалне екологије; -представља улогу микроорг. у екосистему кроз њихово учешће у биогеохемијским циклусима; -самостално користи релевантну научну литературу. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Историјат. Концепт врсте и микробијални диверзитет. Екологија јединки. Раст и исхрана. Абиотски фактори и одговори микроорганизама на абиотски стрес. Основе микробијалне популационе екологије. Ефекти различитих фактора на популационе процесе. Микробијална станишта из еколошке перспективе. Микробијалне заједнице. Интеракције микроорганизама унутар заједнице и са другим организмима. Улога микроорганизама у биогеохемијским циклусима. Методе у микробијалној екологији. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Одређивање индекса диверзитета. Групни истраживачки пројекти на задате теме. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Barton, L.L, Northup, D.E. (2011). Microbial Ecology. New Jersey: Wiley-Blackwell Inc. | |||||||||
2 | Vaun McArthur, J. (2011). Microbial Ecology An Evolutionary Approach. Elsevier Inc. | |||||||||
3 | Bertrand, J-C., Caumette, P., Lebaron, P., Matheron, R., Normand, P., Sime-Ngando, T. (Eds.). (2011). Environmental Microbiology: Fundamentals and Applications. Springer Science+Business Media Dordrecht. | |||||||||
4 | Madigan, M.T., Martinko, J.M., Stahl, D.A, Clark, D.P. (2010). Brock Biology of Microorganisms Thirteenth Edition. San Francisco: Pearson Education Inc. | |||||||||
5 | Saap, J. (Ed.). (2005). Microbial Phylogeny and Evolution. Oxford: Oxford University Press Inc. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 1 | 1 | ||||||||
Методе извођења наставе |
Предавања, вежбе, истраживачки рад, семинар | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | 30 | ||||||||
практична настава | усмени испит | 30 | ||||||||
колоквијуми | 20 | |||||||||
семинари | 20 | |||||||||