Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Биологија
Изборно подручје (модул) Биологија, Еколoгија
Врста и ниво студија Основне академске студије, I ниво
Назив предмета Педобиологија
Наставник (за предавања) Слободан Е. Макаров; Лука Р. Лучић
Наставник/сарадник (за вежбе) Борис Д. Дудић; Драган Ж. Антић
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) Обавезни
Услов Систематика и филогенија бескичмењака
Циљ
предмета
Стицање основних знања из области педобиологије
Исход
предмета
Разумевање значаја генезе земљишта и корелације биосфере и педосфере.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Морфологија земљишта, Земљишни хоризонти, Минерални део земљишта, Физика земљишта, Настанак земљишта, Диференцијација профила, Модели и концепти о настанку земљишта, Земљиште и глобалне промене, Обликовање земљине површине, Тектонске плоче и континентални дрифт, Реконструкција развоја копна у јужној Европи, Улога геотектонских дешавања на настанак и развој земљишних организама, Палеоклиматске промене и њихов утицај на земљичне орханизме, Глацијални рефугијуми, Диверзитет земљишних микроорганизама, Ризосфере, Улога микроорганизама у земљишним екосистемима, Земљишна фауна: микрофауна, мезофауна, макрофауна, Дистрибуција педофауне у земљишним профилимa, Хипогејска и епигејска фауна, Пећинска фауна, Импакт земљишне фауне, Улога педофауне у декомпозицији и хумификацији, Импакти педофауне у шумским екосистемима и агроекосистемима.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Практичне вежбе, експериментални рад, теренска пракса.
Литература
1 Makarov, S. E., Ćurčić B. P. M., Lučić, L. R. (2013). Pedozoologija. Univerzitet u Beogradu - Biološki fakultet, 1-283.
2 Buol, S. W., Hole, F. D., McCracken, R. J. (1997). Soil Genesis and Classification, 4th edn. Ames, IA, Iowa State University Press, 1-634.
3 Birkeland, P. W. 1999. Soils and Geomorphology, 3rd edn. New York, Oxford University Press, 1-565.
4 Schaetzl, R. J., Anderson, S. 2005. Soils, Genesis and Geomorphology. Cambridge University Press, 1-817.
5 Kay, B. D., Angers, D. A. (2000). Soil structure. In: M. E. Sumner (Ed.). Handbook of soil science, Boca Raton, FL, CRC Press, 1-276.
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 2 0 0 0
Методе
извођења
наставе
Теоријска настава, практичне вежбе, експериментални рад, теренска пракса.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
10 писмени испит 0
практична настава 10 усмени испит 50
колоквијуми 30    
семинари 0