Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија, Еколoгија | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије, I ниво | |||||||||
Назив предмета | Педобиологија | |||||||||
Наставник (за предавања) | Слободан Е. Макаров; Лука Р. Лучић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Борис Д. Дудић; Драган Ж. Антић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Обавезни | |||||||
Услов | Систематика и филогенија бескичмењака | |||||||||
Циљ предмета |
Стицање основних знања из области педобиологије | |||||||||
Исход предмета |
Разумевање значаја генезе земљишта и корелације биосфере и педосфере. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Морфологија земљишта, Земљишни хоризонти, Минерални део земљишта, Физика земљишта, Настанак земљишта, Диференцијација профила, Модели и концепти о настанку земљишта, Земљиште и глобалне промене, Обликовање земљине површине, Тектонске плоче и континентални дрифт, Реконструкција развоја копна у јужној Европи, Улога геотектонских дешавања на настанак и развој земљишних организама, Палеоклиматске промене и њихов утицај на земљичне орханизме, Глацијални рефугијуми, Диверзитет земљишних микроорганизама, Ризосфере, Улога микроорганизама у земљишним екосистемима, Земљишна фауна: микрофауна, мезофауна, макрофауна, Дистрибуција педофауне у земљишним профилимa, Хипогејска и епигејска фауна, Пећинска фауна, Импакт земљишне фауне, Улога педофауне у декомпозицији и хумификацији, Импакти педофауне у шумским екосистемима и агроекосистемима. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Практичне вежбе, експериментални рад, теренска пракса. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Makarov, S. E., Ćurčić B. P. M., Lučić, L. R. (2013). Pedozoologija. Univerzitet u Beogradu - Biološki fakultet, 1-283. | |||||||||
2 | Buol, S. W., Hole, F. D., McCracken, R. J. (1997). Soil Genesis and Classification, 4th edn. Ames, IA, Iowa State University Press, 1-634. | |||||||||
3 | Birkeland, P. W. 1999. Soils and Geomorphology, 3rd edn. New York, Oxford University Press, 1-565. | |||||||||
4 | Schaetzl, R. J., Anderson, S. 2005. Soils, Genesis and Geomorphology. Cambridge University Press, 1-817. | |||||||||
5 | Kay, B. D., Angers, D. A. (2000). Soil structure. In: M. E. Sumner (Ed.). Handbook of soil science, Boca Raton, FL, CRC Press, 1-276. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | 0 | 0 | 0 | ||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска настава, практичне вежбе, експериментални рад, теренска пракса. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 0 | |||||||
практична настава | 10 | усмени испит | 50 | |||||||
колоквијуми | 30 | |||||||||
семинари | 0 | |||||||||