Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија, Екологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | ||||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије, I ниво | |||||||||
Назив предмета | Примењена ентомологија | |||||||||
Наставник (за предавања) | Ивана М. Живић, Љубиша Ж. Станисављевић, Жељко М. Томановић, Срећко Б. Ћурчић, Анђељко М. Петровић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | ||||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | Ивана М. Живић, Љубиша Ж. Станисављевић, Жељко М. Томановић, Срећко Б. Ћурчић, Анђељко М. Петровић | |||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Стицање основних знања из примењене ентомологије и упoзнавaње студената са практичним значајем инсеката. | |||||||||
Исход предмета |
Oспособљавање студената за примену стечених знања и вештина из области примењене ентомологије, као и за рад у научно-истраживачким лабораторијама; разумевање значаја примењене ентомологоје у пракси; усвајање практичних и истраживачких знања на примеру инсеката као модел организама. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Водени инсекти као биоиндикатори квалитета воде и мамци за салмонидне врсте риба. Преглед најзначајнијих фамилија земљишних инсекта и њихов значај у педогенези. Инсекти паразитоиди и предатори и њихова улога у пољопривреди и шумарству. Коришћење биолошких метода борбе у сузбијању инсекатских штеточина (преглед биолошких контролних програма у свету, биоконтролни агенси; одржива пољопривреда и биолошка контрола; технике и протоколи имплементације биоконтролних агенаса; ПЦР и биолошка контрола). Инсекти као вектори патогена у пољопривреди (фитоплазме и вируси). Складишне штеточине. Преглед најзначајнијих група; биолошка контрола.Биологија опрашивача и преглед најзначајнијих група. Солитарне пчеле – доместификација, гајење и примена.Основни принципи физиолошких и биохемијских функција код инсеката. Медицинска ентомологија. Епидемиолошки, еколошки и дијагностички фактори од значаја за инсекте и друге зглавкарске векторе болести | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | ПЦР идентификација патогена у инсектима. Доместификација, гајење и примена солитарних пчела. Идентификација најзначајнијих складишних штеточина. Експериментални рад са инсектима као модел организмима. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Брајковић, М., и Томановић, Ж. (2000). Ентомолошки практикум – Методе сакупљања и препаровања инсеката: Београд: Биолошки факултет Универзитета у Београду. | |||||||||
2 | Томановић, Ж. (уредника) (2012). Примењена ентомологија. Београд: Универзитет у Београду - Биолошки факултет. | |||||||||
3 | Imms, A.D., Richards, O.W. & Davies, R.G. (1977). Imm’s general textbook of entomology. Volume 1: Structure, Physiology and Developement (10th еd.). Netherlands: Springer. | |||||||||
4 | Imms, A.D., Richards, O.W. & Davies, R.G. (1977). ). Imm’s general textbook of entomology. Volume 2: Classification and Biology (10th еd.). Netherlands: Springer. | |||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска, практична настава и експериментални рад. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
30 | писмени испит | 40 | |||||||
практична настава | 10 | усмени испит | ||||||||
колоквијуми | 20 | |||||||||
семинари | ||||||||||