Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија, Молекуларна биологија и физиологија, Екологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије, I ниво | |||||||||
Назив предмета | Протозоологија | |||||||||
Наставник (за предавања) | Вера П. Николић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Дубравка В. Шкраба | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | Дубравка В. Шкраба | |||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Савладавање основних знања о грађи, пореклу и сродничким односима једноћелијских еукариотских организама, као и o њиховом биомедицинском значају. | |||||||||
Исход предмета |
По завршетку овог курса студенти знају да одреде положај протиста у односу на друга царства живог света, самостално користе литературу, микроскопирају, препознају одређене структуре хетеротрофних протиста, идентификују таксоне и излажу градиво на одабрану тему кроз јавну презентацију. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Историјат протистологије, теорије о настанку еукариотске ћелије, порекло митохондрија и пластида. Скелет, кретање, исхрана, метаболизам, размножавање. Системи класификације. Диверзитет Протиста – филуми: Sarcomastigophora, Labyrinthomorpha, Apicomplexa, Microspora, Ascetospora, Myxozoa, Ciliophora. Биомедицински значај појединих група; филогенетски односи унутар група хетеротрофних Протиста. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Посматрање под микроскопом трајних и привремених препарата хетеротрофних протиста, сакупљање, конзервирање и детерминација појединих група, припремање и излагање презентација на изабрану тему, лабораторијски рад | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Margulis, L. (1983). Evolutionary Protistology - The Organism as Cell. Dordrecht/Boston: D. Reidel Publishing Company. | |||||||||
2 | Anderson, R. (1988). Comparative Protozoology: Ecology, Physiology, Life History. New York: Springer Science + Business Media. | |||||||||
3 | Hausmann, K. (1998). Protozoologija. Moskva: MIR | |||||||||
4 | Hausmann, K., Hulsmann, N. & Radek, R. (2003). Protistology. Stuttgart: Schweizerbart Verlagsbuchhandung. | |||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 1 | 1 | ||||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска и практична настава, групни и индивидуални рад | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | |||||||||
практична настава | 15 | усмени испит | 40 | |||||||
колоквијуми | 40 | |||||||||
семинари | 5 | |||||||||