Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија, Екологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије, I ниво | |||||||||
Назив предмета | Систематика и филогенија хордата | |||||||||
Наставник (за предавања) | Саша П. Марић; Љиљана М. Томовић; Предраг Д. Симоновић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Саша П. Марић; Љиљана М. Томовић; Ана В. Голубовић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 7 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |||||||
Услов | Анатомија и морфологија хордата | |||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета је да студент овлада основним систематским категоријама хордата и њиховим филогенетским односима. | |||||||||
Исход предмета |
Након успешно завршеног курса, очекује се да је студент оспособљен да разликује таксономске карактере, систематске категорије и представнике у оквиру обрађених таксономских група; Објасни филогенетске односе и временски оквир диверзификације обрађених таксономских група; Идентификује врсте фауне кичмењака обрађене на вежбама; Користи претходно стечена знања из морфологије и анатомије кичмењака приликом усвајања таксономских карактера обрађених група; Систематизује разноврсност хордата кроз систематске категорије и филогенетске односе. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Основе одлике (анатомске, морфолошке, физиолошке, репродуктивне, еколошке, етолошке) различитих група хордата (плашташа, копљаша и кичмењака). Одлике дистрибуције и диверзитет група. Временски оквир и еволуциј различитих група хордата: Tunicata, Cephalochordata, Agnatha, Gnathosomata (Acanthodii, Placodermi, Chondrichthyes, Osteichthyes, Amphibia, Reptilia, Aves, Mammalia). Класификација и филогенетски односи фосилних и рецентних група. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Упознавање са систематским категоријама, дијагностичким карактерима и општим одликама основних група кичмењака. Преглед фауна безвиличних кичмењака, риба са хрскавичавим и коштаним скелетом, водоземаца, гмизаваца, птица и сисара Европе, Балканског полуострва и Србије. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Калезић, М. и Томовић, Љ. (2007). Хордати. Београд: ННК Интернационал.[1] | |||||||||
2 | Симоновић, П., Томовић, Љ., Радојичић, Ј., Кризманић, И. и Марић, С. (2004). Систематика Вертебрата – практикум. Београд: ННК Интернационал. | |||||||||
3 | McFarland, W. N., Pough, F. H., Cade, T. J. & Heiser, J. B. (1979). Vertebrate Life. New York: Macmillan Publishing Co., Inc. | |||||||||
4 | Young, J. Z. (1981). The Life of Vertebrates. 3rd edition. Oxford: Clarendon Press. | |||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
3 | 3 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска предавања, практична настава са идентификацијом одабраних кичмењачких препарата, колоквијуми. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | |||||||||
практична настава | 20 | усмени испит | 50 | |||||||
колоквијуми | 30 | |||||||||
семинари | ||||||||||