Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија. Екологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије, I ниво | |||||||||
Назив предмета | Теренскa настава | |||||||||
Наставник (за предавања) | ||||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | ||||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | Гордана В. Субаков Симић, Милица В. Љаљевић Грбић, Јелена Вукојевић, Соња Н. Дулетић-Лаушевић, Ивана M. Живић, Срећко Б. Ћурчић, Јелена Кризманић, Славица. М. Гријућ, Ана М. Џамић | |||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | нема услова | |||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета је да студенти стекну практична искуства и примене стечена теоретска знања из различитих биолошких дисциплина са прве године студија на терену. | |||||||||
Исход предмета |
Студент је способан да: препозна и идентификује групе организама до одређеног таксономског нивоа; дефинише одређене морфолошке форме биљака, метаморфозе биљних органа и типове цвасти, плодова и семена; правилно примењује све технике сакупљања и чувања узорака алги, гљива, биљака и животиња у збиркама; разуме основне принципе рада на терену. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
||||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Теренски рад: прикупљање узорака алги, биљака, гљива и бескичмењака са одређених терестричних (шумски и ливадски екосистем) и водених станишта (стајаће и текуће воде). Акценат је на основним систематским групама и еколошким типовима. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Bellinger, Е.G. & Sigee, D.C. (2010). Freshwater Algae: Identification and Use as Bioindicators. Oxford: Wiley-Blackwell. | |||||||||
2 | Bell, A.D. & Bryan, A. (2008). Plant Form. Timber Press Inc. Portland. Oregon. | |||||||||
3 | Samson, R.A., Houbraken, J., Thrane, U., Frisvad, J.C. and Andersen, B. (2010): Food and indoor fungi. CBS-KNAW Fungal Biodiversity centre. Utrecht, Netherlands. | |||||||||
4 | Хаџић, И., Вукојевић, Ј. (2008): Илустровани речник света гљива. ННК. | |||||||||
5 | Керовец, М. (1986). Приручник за познавање бескраљешњака наших потока и ријека. Загреб: Графички завод Хрватске. | |||||||||
6 | Ћурчић, С., Николић, З. и Младеновић, А. (2011). Земљишна фауна бескичмењака - практикум са радном свеском. Београд: Биолошки факултет, Универзитет у Београду. | |||||||||
7 | Брајковић, М. и Томановић, Ж. (2000). Ентомолошки практикум. Методе сакупљања и препаровања инсеката. Београд: Биолошки факултет, Универзитет у Београду. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
4 | ||||||||||
Методе извођења наставе |
Теренска и практична настава. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | 50 | ||||||||
практична настава | 50 | усмени испит | ||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | ||||||||||