Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија, Молекуларна биологија и физиологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије, I ниво | |||||||||
Назив предмета | Упоредна ембриологија животиња | |||||||||
Наставник (за предавања) | Владимир Т. Томић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Борис Д. Дудић, Драган Ж. Антић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета је упознавање студената са основним процесима ембриогенезе и постембриогенезе код различитих животињских група и на тај начин разумеју филогенетске односе међу њима. | |||||||||
Исход предмета |
Компаративним прегледом онтогенетских процеса код животиња студенти изводе закључке о специфичностима и разликама током онтогеније код животиња и препознају филогенетске корелације међу њима. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
1. Теорија целуларизације; 2. Развиће Porifera и Cnidaria; 3. Развиће Protostomia; 4. Развиће Plathelminthes; 5. Развиће Nematoda; 6. Развиће Mollusca; 7. Развиће Annelida; 8. Развиће Arthropoda; 9. Развиће Deuterostomia; 10. Развиће Echinodermata; 11. Развиће Tunicata; 12. Развиће Cephalochordata; 13. Развиће Chondrichthyes i Osteichthyes; 14. Развиће Amphibia; 15. Развиће Reptilia; 16. Развиће Aves; 17. Развиће Mammalia | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Практичне вежбе, експериментални рад, студијски истраживачки рад. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Nielsen C (2012) Animal Evolution: Interrelationships of the Living Phyla, Third edition, Oxford University press, New York, 1-389. | |||||||||
2 | Gilbert SF (2010) Developmental Biology, Ninth edition, Sinauer Associates, 1-709. | |||||||||
3 | Minelli A (2003) The Development of Animal Form: Ontogeny, Morphology, and Evolution, Cambridge University Press, New York, 1-313. | |||||||||
4 | Schoenwolf GC and Mathews WW (2003) Atlas of Descriptive Embryology (Sixth Edition). Prentice Hall, 1-280. | |||||||||
5 | Ćurčić BPM (2005) Razviće životinja, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd, 1-505. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | 0 | 0 | 0 | ||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска настава, практичне вежбе, експериментални рад. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 25 | |||||||
практична настава | 10 | усмени испит | 25 | |||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 30 | |||||||||