Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија, Молекуларна биологија и физиологија, Екологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије, I ниво | |||||||||
Назив предмета | Увод у експерименталну биологију | |||||||||
Наставник (за предавања) | Сабовљевић Д. Анета, Гиба С. Златко, Радојичић М. Ратко | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Милорад M. Вујичић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета је разумевање и савладавање истраживачког приступа у специфичној научној дисциплини, биологији. | |||||||||
Исход предмета |
Примена стечених знања у будућем научно-истраживачком (образовном) раду. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Прикупљање података у биолошким системима (опсервација и експеримет); Постављање хипотезе; Тестирање хипотезе; Кибернетички приступ; Теорија црне кутије; Метода "улаз-излаз"; Проверавајуће импликације хипотезе. Истријат експеримента у биологији. Рад у биолошкој лабораторији; Поставка експеримента и експериментални дизајн; Специфичности биолошких експеримената; Обрада података; Индуктивно и дедуктивно закључивање; Извођење закључака; Грешке у закључивању; Планирање нових истраживања-експермената; Писање научног саопштења/научног рада. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Упознавање различитих типова биолошких лабораторија. Прављење раствора и разблажења, пипетирање. Коришћење различитих хемијских инструменталних метода у циљу вршења биолошког експеримета (пример методе: спектрофотометрија). Истраживачки задатак: поставка експеримента и тестирање хипотезе; Прикупљање података и анализа; Презентовање добијених резултата. Извођење сажетка из одабраног текста по одабиру наставника/сарадника. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Ruxton G. D., Colegrave N. (2011) Experimental design for the life sciences. Third edition. Oxford University Press. | |||||||||
2 | Hempel K. (1966). Phylosophy of natural science. Prentice-Hall. | |||||||||
3 | Damjanović Z. (1979). Osnovi biokibernetike. Službeni glasnik, Beograd. | |||||||||
4 | ||||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска предавања, експерименталне вежбе, истраживачки рад. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||||||||
практична настава | 10 | усмени испит | 40 | |||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 40 | |||||||||