Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Биологија
Изборно подручје (модул) Биологија, Екологија
Врста и ниво студија Основне академске студије, I ниво
Назив предмета Животне заједнице слатководних бескичмењака
Наставник (за предавања) Ивана М. Живић
Наставник/сарадник (за вежбе) Ивана М. Живић
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 4 Статус предмета (обавезни/изборни) изборни
Услов  
Циљ
предмета
Упознавање студената са разноврсношћу заједница акватичних бескичмењака копнених вода, као и са структурним и функционалним карактеристикама зоопланктонских, зообентоских и неустонских заједница.  
Исход
предмета
Након завршетка курса студенти су оспособљени да: дефинишу законитости које  владају у воденом екосистему; разликују заједнице водених бескичмењака текућих и стајаћих вода; анализарују резултате теренских истраживања из акватичне зоологије; стекли су вештине
потребне за рад на терену (узорковање воде и водених бескичмењака, обележавање и транспорт) и у лабораторији (идентификација организама и обрада података); сагледају узајамну повезаност и условљеност особина слатководних екосистема и бескичмењака који их насељавају.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Вода као животна средина. Копнене воде. Абиотички чиниоци слатких вода. Животињске заједнице конених водених екосистема. Заједница Неустона. Опште одлике заједнице зоопланктона. Опште одлике заједнице зообентоса. Животне заједнице у различитим типовима слтководних екосистема. Заједница макроинвертебрата текућих и стајаћих  вода. Зонација текућих и стајћих вода на основу акватичних бескичмењака.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Методологија прикупљања узорака акватичних бескичмењака слатких вода. Узимање, фиксирање и конзервирање узорака на терену. Детерминација прикупљених узорака водених бескичмењака и обрада података у лабораторији.
Литература
1 Живић, И. (2015). Животне заједнице слатководних бескичмењака (скрипта у рукопису). Београд: Универзитет у Београду - Биолошки факултет.
2 Гргинчевић, М, и Пујин, В. (1998). Хидробиологија-приручник за студенте и последипломце. Нови Сад: Еколошки покрет града Новог Сада.
3 Керовец, М. (1986). Приручник за упознавање бескраљешњака наших потока и ријека. Загреб: Графички завод Хрватске.
4 Матоничкин, И., и Павлетић, З. (1972). Живот наших ријека. Загреб: Школска књига.
5  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 1      
Методе
извођења
наставе
Теоријска настава. Практични рад на терену и у лабораторији.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
  писмени испит  
практична настава   усмени испит 40
колоквијуми 60    
семинари