Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија, Екологија, Молекуларна биологија и физиологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије, I ниво | |||||||||
Назив предмета | Зоологија водених бескичмењака са практикумом | |||||||||
Наставник (за предавања) | Тамара С. Каран Жнидаршич; Вера П. Николић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Дубравка В. Шкраба; Тамара С. Каран Жнидаршич; Драгана М. Миличић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | Дубравка В. Шкраба; Тамара С. Каран Жнидаршич; Драгана М. Миличић; Вера П. Николић | |||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | нема | |||||||||
Циљ предмета |
Упознавање студената са основним карактеристикама акватичних екосистема, селективним притисцима водене средине и типовима адаптација различитих организама, као и са грађом водених бескичмењака, одликама животног циклуса и међусобним интеракцијама. | |||||||||
Исход предмета |
Студенти су оспособљени за прикупљање узорака, идентификацију таксона и обраду података кроз формирање базе података, илустровање и образлагање сопствених налаза. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Акватични екосистеми - основне одлике. Морфолошке адаптације на живот у води. Биолошке карактеристике појединих група акватичних бескичмењака. Диверзитет водених бескичмењака у оквиру група и у различитим типовима водене средине, одлике животног циклуса и међусобни односи (биотичке интеракције). | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Карактеристични таксони појединих водених станишта. Методе прикупљања узорака на терену и опрема за узимање узорака у различитим типовима водених станишта.Тријажа материјала, идентификација таксона и образовање базе података. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Петров, Б.,Николић, В. и Каран Жнидаршич, Т. (2008). Зоологија акватичних бескичмењака, уџбеник са практикумом. Београд: Биолошки факултет. | |||||||||
2 | Гргинчевић, М. и Пујин, В. (1998). Хидробиологија-приручник за студенте и последипломце. Нови Сад: Еколошки покрет града Новог Сада. | |||||||||
3 | Керовец, М. (1986). Приручник за упознавање бескраљешњака наших потока и ријека. Загреб: Свеучилишна наклада Либер. | |||||||||
4 | Thorp, J. H. & A. P. Covich (2010). Ecology and classification of North American freshwater invertebrates. Amsterdam: Academic Press | |||||||||
5 | Morrissey, J. & Sumich, J.L. (2011). Introduction to the biology of marine life. Jones & Bartlett Publishers. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
1 | 1 | 1 | ||||||||
Методе извођења наставе |
Фронтална настава. Индивидуални и групни рад. Презентација семинарског рада. Рад на терену и у лабораторији. Микроскопирање. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 20 | |||||||
практична настава | 10 | усмени испит | 20 | |||||||
колоквијуми | 20 | |||||||||
семинари | 20 | |||||||||