Назив предмета: Psihoneuroimunologija
|
Наставник: Boris [aki}
|
Статус предмета: Изборни блок 1
|
Број ЕСПБ: 8
|
Услов: Osnovno poznavawe psihologije, neurobiologije, ili imunologije
|
Циљ предмета:
A. Instrukcionalni - upoznavawe principa
Psihoneuroimunologije i sistema koji su elementarni u odr`avawu zdravqa i etiologiji mentalnih obolewa;
B. Ekspresivni: sticawe kriti~kog razmi{qawa prilikom
~itawa nau~nih publikacija; razvoj sposobnosti u pripremi usmenih predavawa i
nau~nih projekata uz pomo} kompjuterskih programa Power Point, FigP,
SPSS i Reference Manager.
|
Исход предмета: Стицање знања о regulatornom metasistemu, povezanosti izme|u telesnih
i mentalnih funkcija, kao i potrebe za multidisciplinarnim nau~nim radom.
|
Садржај предмета: Filozofske
osnove psihoneuroimunologije; ]elije, organi, i transmiteri u neurohormonalnom
i imunolo{kom sistemu; Mo`dane barijere,
cirkumventrikularni organi i imunolo{ka “privilegija” mozga; Imunolo{ke sposobnosti mozga; Neuralna i
krvna komunikacija izme|u neurohormonalnog i imunolo{kog sistema; Psiholo{ko
uslovqavqawe imunolo{kih reakcija; Stres, meditacija i posledice na zdravqe; Temperaturna
groznica, zapalewe mozga, i promene u pona{awu tokom akutnih infekcija; Virusne
infekcije mozga; Neuroimunolo{ka obolewa hormonalnog, perifernog i centralnog
nervnog sistema; Imunolo{ka teorija klasi~nih mentalnih obolewa.
|
Препоручена литература:
- Ader R, Felten DL &
Cohen N. Psychoneuroimmunology (3rd edition). San Diego, CA: Academic
Press, 2001 (u biblioteci Instituta za Fiziologiju).
- Keane RW & Hickey
WF. Immunology of the Nervous System, Oxford Univ.Press,1997.
- Siegel A, Zalcman SS. The Neuroimmunological Basis of Behavior
and Mental Disorders, Springer, 2008.
- Psychoneuroimmunology:
Methods and Protocols." Yan, Qing (Ed.) Series: Methods in
Molecular Biology, Vol. 934, p277-299 Springer USA.
- Dantzer R et al.: From inflammation to sickness and depression:
when the immune system subjugates the brain. Nat Rev Neurosci 9:
46-56, 2008.
|
Број часова активне наставе: 60 ~asova (12
nedeqa)
|
Koordinacija prедавања: 3 ~asa nedeqno
|
Priprema
studenta predava~a: 2 ~asa nedeqno
|
Методе извођења наставе: Ve}i deo kursa je u formatu “Problem-based learning”, u kome su doktoranti ne
samo slu{aoci, ve} i predava~i (koje pojedna~no priprema nastavnik), kao i
ocewiva~i rada svojih kolega. Time studenti
sti~u (pored znawa iz literature) i nove sposobnosti u opu{tenoj, ali dinami~noj
akademskoj atmosferi. Предвиђено је да се настава одвија кроз предавања, семинаре, pisawe mini-nau~nog projekta (ocewen od strane nastavnika), i direktne
konsultacije sa nastavnikom.
|
Оцена знања: Завршна оцена се формира на основу активног учешћа na ~asu (20%), uspe{nosti PowerPoint
prezentacija i семинара iz literature током курса (40%), kao и завршног теста u
formatu nezvani~nog NARSAD / NIH nau~nog projekta (30%).
|